مدیر کشاورزی سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی از افزایش ۲۵ درصدی سطح زیر کشت گندم در مزارع این سازمان در سال جهش تولید خبر داد.

افزایش ۲۵ درصدی سطح زیر کشت گندم در مزارع سازمان موقوفات ملک

به گزارش قدس آنلاین،  محمد هاشم زاده بیان کرد: این سازمان امسال با رویکرد افزایش تولید ۱۹۱ هکتار به کشت گندم اختصاص داده، در صورتی که این رقم در سال گذشته ۱۷۷ هکتار بوده است. کشت این محصول از نیمه نخست مهر ماه آغاز شد و تا تا اواسط آبان ماه به طول انجامید.
مدیر کشاورزی سازمان موقوفات ملک با اشاره به استفاده از ارقام پیشگام و سیروان در کشت گندم گفت: سازگاری با شرایط آب و خاک منطقه و همچنین عملکرد بهتر نسبت به سایر ارقام، از جمله ویژگی های ارقام مذکور به شمار می رود.
وی از تجهیز ۷۲ درصد از این مزارع به سامانه های نوین آبیاری صحبت کرد و گفت: از مساحت ۱۹۱ هکتار اختصاص داده شده به کشت گندم، ۱۳۹ هکتار با روش قطره ای تیپ آبیاری می شوند.
هاشم زاده ادامه داد: افزایش راندمان آبیاری، جلوگیری از هدر رفت آب، افزایش عملکرد، کاهش رشد علف های هرز، افزایش کارایی آب و... بخشی از مزیت های روش آبیاری مذکور است.
وی ادامه داد: سال زراعی گذشته نیز ۹۴ هکتار از مزاع گندم این سازمان به سیستم های آبیاری نوین مجهز شده بود.
هاشم زاده، استفاده از بذور اصلاح شده مادری را از جمله اقداماتی برشمرد که با هدف افزایش راندمان تولید در این مزارع انجام شده است.
هاشم زاده درباره گستره فروش گندم تولیدی این مجموعه خاطرنشان کرد: محصول مذکور پس از برداشت به مراکز خرید گندم دولتی تحویل داده می شود.
مدیر کشاورزی سازمان موقوفات ملک در پاسخ به این سوال که نقاط قوت کشت گندم سازمان در سال جاری چه مواردی است؟ گفت: توجه دقیق تر به موضوع تغذیه گیاهی، انعقاد قرارداد تکثیر بذر، تجهیز مزارعی که امکان اجرای سیستم قطره ای را داشته باشد و همچنین استفاده از بذور مادری گندم، از جمله این موارد به شمار می رود.

منبع:آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.