معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای ماه جاری یک میلیون و ۲۷۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم.

وضعیت جوجه‌ریزی در خراسان رضوی بهبود یافته است

به گزارش قدس آنلاین،  مجید جعفری در نشست هماهنگی برنامه‌های در دست اجرا و پیش‌بینی اقدامات ضروری در حوزه تامین، توزیع و نظارت محصولات و نهاده‌های دام و طیور معاونت بهبود تولیدات دامی اظهار کرد: امیدواریم نوسانات تولید مرغ به زودی و با به ثمر رسیدن این جوجه‌ها بهبود یابد.

وی بیان کرد: مرغ آرین می‌تواند جایگزین مناسبی برای نژادهای خارجی باشد که اجداد آن‌ها به سختی تامین می‌شود.

جعفری افزود: تمام مرغداری‌ها که از جوجه‌های نژاد آرین استفاده کردند، ۱۰۰ درصد نهاده‌های تخصیص یافته خود را دریافت نموده‌اند و بخشودگی‌هایی نیز به آن‌ها تعلق گرفته است. تمام زنجیره‌های استان را موظف کردیم که از نژاد مرغ آرین استفاده کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشتار دام مولد بدون دلیل ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین درصد نهاده‌ها در استان ۵۱ درصد بوده که از این رقم ۶۱ درصد سویا، ۴۷ درصد ذرت و ۴۶ درصد جو را شامل می‌شود.

در ادامه این نشست جواد اسماعیلی، قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اظهار کرد: تخصیص نهاده‌های یارانه‌دار دولت به دام‌ها به واسطه هویت‌دار نمودن آن‌ها امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: تاکنون در مجموع ۷۹ درصد دام سبک و سنگین استان هویت‌گذاری شده‌اندکه از این تعداد ۲۷ هزار و ۸۸۳ راس دام سنگین و یک میلیون و ۷۲۷ هزار دام سبک بوده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اسماعیلی با اشاره به رصد و پایش نهاده‌ها تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که در خصوص رصد و پایش نهاده‌ها با بسیج داشتیم، از مدیران شهرستان‌ها انتظار می‌رود که همکاری لازم را با نیروهای بسیج برای انجام هرچه بهتر طرح داشته باشند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.