دانشمند هسته‌ای و رییس کمیسیون انرژی مجلس یازدهم که از دوستان نزدیک محسن فخری‌زاده شهید صنعت دفاعی کشور بوده است، گفت: ارزش این شهید بزرگوار برای جمهوری اسلامی ایران به لحاظ علمی و فنی کمتر از شهید سپهبد قاسم سلیمانی نیست و همتراز بودند.

 شهید فخری‌زاده در حوزه علمی و فنی،  همتراز سردار شهید سلیمانی بود

قدس آنلاین: فریدون عباسی که هشتم آذرماه ۹۹ در دهمین سالروز ترور وی و شهادت مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت، با اشاره به ترور دکتر محسن فخری‌زاده در روز جمعه هفتم آدرماه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهید فخری‌زاده از دوستان نزدیک و از همکاران پرتلاش من بود که نزدیک به ۳۴ سال با یکدیگر کار کردیم.
وی ادامه داد: ایشان هم مدیر توانمند و هم عالم برجسته‌ای بود و در موضوع علمی و فنی خود همتراز شهید سلیمانی بود.

اقدامات شهید فخری‌زاده  در حوزه دفاعی و هسته‌ای بسیار موثر بود
این دانشمند هسته‌ای گفت: شهید فخری‌زاده کارهای برجسته‌ای کرد، عالم خیلی باسوادی بود و کار علمی را دقیق انجام می داد اما مهمتر از آن مدیریت علمی و فنی ایشان در بیش از ۳۰ سال گذشته بود و به عنوان رییس سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی فعالیت می‌کرد که اقدامات او در حوزه دفاعی بسیار موثر بود.
عباسی افزود: در زمینه هسته‌ای نیز سال‌ها هم خودش عالم هسته‌ای بود و هم در این حوزه مدیریت و پشتیبانی از صنعت هسته‌ای کشور داشت بدون اینکه چشمداشتی داشته باشد و بخواهد تبلیغی برای خودش انجام دهد.
وی ادامه داد: شهید فخری‌زاده فعالیت های بزرگی در زمینه هسته‌ای کشور انجام داد و بسیاری از کارها را به نتیجه رساند. 

شهید فخری‌زاده شاگردان زیادی تربیت کرده است
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: شهید فخری‌زاده چون بخل علمی نداشت، علم را توزیع می کرد و پیش خود نگه نمی‌داشت و شاگردان خوبی تربیت کرده و همکارانش را رشد و ارتقاء داده و توانسته اثرات مثبتی در جامعه ایران بگذارد.
عباسی افزود: ایشان دانشگاه‌ها  و انجمن‌های علمی را حمایت کرده و یک نفر نبود و توانست یک مجموعه‌ای از افراد را مدیریت کند و به افراد بها می‌داد.
وی ادامه داد: افرادی مثل شهید فخری زاده کم نداریم ولی فقدان ایشان برای ما غم انگیز است، هرچند که استحقاق رسیدن به فیض شهادت را با توجه به ویژگی‌های اخلاقی، اعتقادی و علمی داشت. 

دشمن به دنبال ایجاد رعب در جامعه علمی است
این دانشمند هسته‌ای گفت: شهدایی مثل شهریاری، رضایی‌نژاد و شهید علی‌محمدی همه در گذشته با شهید فخری‌زاده کار می‌کردند و دشمن دهمین سالگرد شهادت مجید شهریاری و ترور بنده را برای ترور ایشان انتخاب کرد و ایشان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
عباسی بیان کرد: دشمن می‌خواهد جامعه ما را مرعوب کند و به دنبال ایجاد رعب در جامعه علمی است که کسی به موضوعات راهبردی کشور ورود پیدا نکند و متخصصان در جهت توانمندی کشور قدم برندارند.
وی ادامه داد: شهید فخری‌زاده در زمان دفاع مقدس نیز جزو رزمندگان اصیل کشور بود و در عملیات‌های مختلف در غرب و جنوب کشور شرکت کرد و ما هر دو با هم در عملیات رمضان حضور داشتیم.
نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهید بزرگوار پس از اخذ مدرک کارشناسی در سال ۱۳۶۶ به حوزه دفاعی کشور وارد شد و تا زمان شهادت در این حوزه فعالیت داشت.

ترورها وقفه‌ای در کار کشور ایجاد نمی‌کند
عباسی افزود: این ترورها وقفه‌ای در کار کشور ما ایجاد نمی‌کند و باعث رشد و شکوفایی بیشتر ما می‌شود چون اساسا جامعه ما با شهادت عجین است و همانطور که نهضت عاشورا باعث پیروزی انقلاب اسلامی شده شهادت عزیزانی مثل علی‌محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن باعث شده جامعه ما بیشتر به سمت و سوی علمی حرکت کند و بنیه ما قوی شود.
وی ادامه داد: با شهادت فخری‌زاده نیز شاهد پیشرفت‌های دیگری خواهیم بود که انگیزه محققان را برای به نتیجه رساندن کارها بیشتر خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.