سنندج- بارش سنگین برف در استان کردستان گرچه موجب خوشحالی بسیاری از شهروندان و هم چنین کشاورزان شد اما مشکلاتی را نیز برای بسیاری از رانندگان و هم چنین روستائیان به محاصره در آمده در برف به همراه داشت.

کردستان جامه سپید بر تن کرد؛۱۶۰  روستا در محاصره برف

قدس آنلاین-گروه استان ها: بارش برف و باران در شهرها و روستاهای مختلف استان طی چند روز گذشته موجب آماده‌باش گروه های امدادی شد و در برخی شهرها، بارش برف موجب بسته شدن برخی مسیرها شده که این اتفاقات به همت گروه های امدادی رفع شده و یا در حال رفع است.

 ۱۶۸ خودروی گرفتار برف جاده‌های کردستان رهاسازی شدند

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: با کمک امدادگران مستقر در پایگاه‌های امداد و نجات این جمعیت، ۱۶۸ خودروی گرفتار در برف محورهای مواصلاتی استان شب گذشته رهاسازی شدند.

 پیام جلالی روز جمعه با بیان اینکه هشت خودروی کمک دار و آمبولانس این جمعیت شب گذشته امدادرسانی کردند، افزود: ۱۶۸ دستگاه خودرو سبک، سنگین و اتوبوس که گرفتار برف و کولاک بودند، رها شدند.

وی از امدادرسانی به ۷۲۲ نفر در شامگاه گذشته نیز خبر داد و اضافه کرد: ۶ نفر گرفتار در برف نیز در پایگاه های امداد و نجات جاده‌ای استان اسکان داده شدند ضمن اینکه توزیع بیسکویت، آب معدنی، خرما و پتو نیز از جمله اقدامات این جمعیت در خدمت رسانی به در راه‌ماندگان بود.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به عملیات امدادرسانی در حوادث جوی طی شب گذشته، اظهار داشت: تمام محورهای مواصلاتی شهرستان سقز تحت تاثیر بارش برف قرار گرفته و کار امدادرسانی در این مسیرها همچنان ادامه دارد.

انسداد راه ارتباطی ۱۶۰ روستا

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش سنگین برف و کولاک ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف این استان راه ارتباطی ۱۶۰ روستا را مسدود کرده است.

 محمدراشد مدرس‌گرجی اظهار داشت: راه این تعداد روستا در سه شهرستان‌ بدلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید امروز بسته و موجب قطعی ارتباط آنها شده است.

 وی اضافه کرد: بیشترین راه‌های روستایی مسدود شده در شهرستان سقز با ۱۲۰ آبادی و بعد در دیواندره و بانه هر کدام حدود ۲۰ روستا است.

 مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: شامگاه گذشته و بامداد امروز به علت بارش سنگین برف در محور سقز - دیواندره عمده تمرکز راهداران استان به در این نقطه متمرکز بود.

 مدرس گرجی یادآور شد: صبح امروز نیروهای کمکی از سنندج، دیواندره و بانه به این محل برای برف‌روبی مسیر اعزام شدند.

 وی تاکید کرد: راهداران در شبانه روز گذشته علیرغم شدت بارش برف و کولاک مانع از انسداد مسیر سقز - دیواندره و بالعکس شدند.

 مدرس گرجی گفت: امروز با حضور نیروهای کمکی، بخشی از راهداران سقز به راه‌های روستایی اعزام شده و هم اکنون با همکاری پیمانکاران بخش خصوصی این اداره کل در حال بازگشایی مسیرهای مسدود شده روستایی هستند.

 وی اظهار داشت: به علت تداوم بارش برف تردد وسایل نقلیه در برخی محورهای ارتباطی این استان شامل دیواندره - سقز، سقز - بانه، سقز - مریوان، سقز - بوکان، سروآباد - هورامان - پاوه فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

 مدرس گرجی اضافه کرد: همچنین در محورهای منتهی به شهرستان‌های بیجار و مریوان، سنندج - دیواندره، سنندج - همدان و سنندج به کامیاران نیز بارش برف پراکنده گزارش شده و رانندگان  باید در این مسیرها با احتیاط رانندگی کنند.

به علت تداوم بارش برف، شب گذشته تردد تریلرهای کشنده از سوی پلیس راه در محور سقز - دیواندره و سقز - بانه ممنوع اعلام شد که این محدودیت همچنان ادامه دارد.

تردد فقط با زنجیر چرخ

مدیر مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به علت تداوم بارش برف تردد وسایل نقلیه در برخی محورهای ارتباطی این استان از جمله گردنه‌های برفگیر و مناطق کوهستانی تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

 دانش زندی اظهار داشت: محورهایی که به علت تداوم بارش برف از عصر دیروز تاکنون با اختلال تردد مواجه اند شامل دیواندره - سقز، سقز - بانه، سقز - مریوان، سقز - بوکان، سروآباد - هورامان - پاوه است.

وی اضافه کرد: همچنین در محورهای منتهی به شهرستان‌های بیجار و مریوان، سنندج - دیواندره، سنندج - همدان و سنندج به کامیاران نیز بارش برف پراکنده داریم.

 زندی یادآور شد: به علت تداوم بارش برف، شب گذشته تردد تریلرهای کشنده از سوی پلیس راه در محور سقز - دیواندره و سقز - بانه ممنوع اعلام شد که این محدودیت همچنان ادامه دارد.

 وی افزود: شب گذشته در راه‌های اصلی ۱۲۴ راهدار با ۶۸ دستگاه ماشین، چهار هزار ۸۵۶ کیلومتر باند برف روبی و در راه‌های روستایی نیز هفت راهدار با استفاده از ۶ دستگاه خودرو، ۲۲۰ کیلومتر برف روبی انجام دادند.

 رییس مرکز مدیریت راه های راهداری، جمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه شب گذشته بیش از ۲۰۰ خودرو توسط راهداران از برف رهایی یافتند و ۴۰ نفر نیز در راهدار خانه‌ها اسکان یافتند، گفت: سامانه ۲۴ ساعته ۱۴۱ برای اعلام وضعیت راه‌های ارتباطی در خدمت مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.