گیلان- معاون فنی علوم پزشکی گیلان گفت: گیلانی ها در ابتدای شیوع کرونا طی ماه های اسفند و فروردین وضعیت خوبی نداشتند، اما با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی به ویژه اصل قرنطینه توانستند یک بار هیولای کرونا را مهار کنند.

کاهش ۷۵ درصدی مبتلایان با قرنطینه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان، مسعود نوروزی با بیان اینکه طی ماه های اخیر شاهد کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم استان بودیم، اظهار کرد: متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در گیلان به ۴۰ درصد رسید که پایین تر از میانگین کشور بود.

وی با اشاره به اجرای محدودیت های جدید کرونایی و قرنطینه دو هفته ای، افزود: با آموزش های ارائه شده و اعمال محدودیت های رفت و آمد و کاهش فعالیت اصناف، شاهد رعایت بیش از ۶۰ درصدی پروتکل های بهداشتی در استان هستیم.

نوروزی، با اشاره به کاهش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان طی اردیبهشت و خرداد، یادآور شد: به دلیل کم کاری در رعایت پروتکل ها و کاهش ماسک زدن و برقراری دورهمی ها، شاهد روند افزایشی بیماران کرونایی بودیم که اکنون به یک روند ثابت رسیده است.

معاون فنی معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان، از بستری بودن ۴۳۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان خبر داد و تصریح کرد: در شبانه روز گذشته نیز ۹۴ بیمار جدید را شناسایی و بستری کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.