مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: محدودیت کرونایی حضور حداکثر ۵۰ درصدی کارکنان در محل کار فرصت مناسبی برای کاهش مصرف گاز طبیعی در ادارات و موسسات دولتی است.

کاهش مصرف گاز طبیعی ادارات دولتی در دوران دورکاری کارکنان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری با اعلام این مطلب ابراز کرد: آغاز محدودیت های کرونایی از ابتدای آذرماه امسال موجب حضور حداکثر ۵۰ درصدی کارکنان دولتی در شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی و ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان محترم شده است که باید از این فرصت برای کاهش مصرف گاز طبیعی ادارات و مجموعه های دولتی و کمک به تامین و پایداری زنجیره تامین گازطبیعی استان در این روزهای سرد استفاده کرد.

وی به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمام مدارس و دانشگاه های استان در مقاطع مختلف تعطیل بوده و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و آموزش غیرحضوری مشغول به فعالیت هستند.   به همین علت دلیلی برای روشن کردن سیستم های گرمایشی بخش آموزشی وجود نداشته و گرم کردن فضای اداری حداقلی کفایت می کند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: فرآیند بازرسی و پایش دمای محیط ادارات، بانک‌ها و موسسات آموزشی و دانشگاهی استان از دو هفته گذشته آغاز شده که متاسفانه نتایج اولیه نشان دهنده رشد مصرف این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. طبق گزارش بازرسان متاسفانه در حالی که سامانه گرمایشی برخی از ادارات روی حداکثر تنظیم شده، پنجره اتاق ها هم به جهت تهویه هوا باز است.

وی افزود: با توجه به برودت هوا و کاهش دما در اکثر مناطق استان تامین مطمئن و پایدار گاز طبیعی نیازمند همکاری بخش های مختلف است که در این بین نقش بخش دولتی بسیار مهم می باشد.

افتخاری گفت: رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری به صورت محدود در اتاق های فعال، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز و انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها از جمله درخواست های شرکت گاز برای مدیریت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در بخش اداری است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تاکید کرد: به ادارات پرمصرف در درجه اول تذکر کتبی داده می شود و در صورت عدم توجه با هماهنگی استانداری نسبت به قطع گاز این دسته از دستگاه‌های دولتی اقدام خواهیم کرد. ضمن آنکه بر اساس آخرین مصوبه هیات دولت، گازبها ادارات و دستگاه‌های دولتی که مصرف گاز آنها نسبت به مدت مشابه سال های قبل افزایش داشته باشد مشمول افزایش قیمت خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.