جلسه رسیدگی به وضعیت نابسامان مرغ با حضور وزاری جهاد کشاورزی و صمت در مجلس شورای اسلامی که روز چهارنشبه به دلیل عدم حضور وزرای مربوطه لغو شد امروز برگزار می‌شود.

برگزاری جلسه رسیدگی به دلایل گرانی مرغ امروز با حضور وزرای صنعت و جهاد کشاورزی

قدس آنلاین؛ در حالی که حداکثر نرخ مصوب مرغ ۲۰۴۰۰ تومان است با افزایش قیمت مرغ و از طرفی افزایش تقاضا برای خرید پای آن، قیمت هر کیلوگرم از آن به ۲۷۷۰۰ تومان افزایش یافته که حتی بالاتر از نرخ مصوب خود مرغ است.

نابسامانی‌های در بازار مرغ در حالی همچنان ادامه دارد که جلسه اضطراری بعد از ظهر چهارشنبه ۵ آذرماه که قرار بود به منظور بررسی دلایل قیمت افزایش قیمت مرغ تشکیل شود به دلیل عدم حضور وزرای جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت لغو شد.

عدم حضور وزیران جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در نشست اضطراری کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی دلایل افزایش قیمت مرغ باعث شد تا با رای نمایندگان و به نشانه اعتراض آن‌ها این نشست لغو شود. خاوازی و رزم حسینی معاونین خود را به این جلسه فرستاده بودند که همین امر، اعتراض نمایندگان مردم را به دنبال داشت.

«سید جواد ساداتی‌نژاد» رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی عدم حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در این نشست باتوجه به وضعیت قیمت مرغ را حاکی از آن دانست که آنها راه حلی برای رفع این مشکل ندارند.

وی افزود:ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دغدغه حل مشکل افزایش قیمت مرغ را داشتیم اما وزرا در این نشست حاضر نشدند.

در عین حال «محمد جواد عسگری» نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس  در گفت و گو با قدس آنلاین در رابطه با عدم تشکیل جلسه روز چهارشنبه گفت: متاسفانه جلسه اضطراری که قرار بود روز چهارشنبه در رابطه با وضعیت قیمت مرغ تشکیل شود به دلیل عدم حضور وزاری مربوطه برگزار نشد؛ گویا وزرا در همان ساعت در جلسه هیئت دولت که گفته می شود در رابطه با وضعیت بازار مرغ بوده حاضر بوده اند.

وی افزود:بر این اساس قرار شد ساعت ۱۵ امروز(شنبه ۸ آذرماه) جلسه رسیدگی به وضعیت نابسامان بازار مرغ با همان دستور جلسه و با حضور وزاری مربوطه در کمیسیون کشاورزی مجلس تشکیل شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.