مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: بیمه بیکاری ۱۵هزار نفر در استان که مورد تایید اداره کار و تامین اجتماعی قرار گرفته اند و حکم آنها صادر شده است ۱۵آذر ماه با تمام معوقاتی که از خرداد ماه تاکنون داشته اند واریز خواهد شد.

 بیمه بیکاری کرونایی برای ۱۵هزار نفر در خراسان رضوی واریز می شود

سیدمحسن نظام خیرآبادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: اگرچه سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که همه شعب و کارگزاری ها در مناطق قرمز تعطیل شوند اما طبق نظر استانداری خراسان رضوی، شعب تامین اجتماعی به دلیل اینکه جزو فعالیت های ضروری  و خدمت رسان  برای مردم محسوب می شوند باید با حداقل افراد پاسخگوی مراجعات مردم از جمله برای  تعویض دفترچه باشند.

وی همچنین درباره پرداخت بیمه بیکاری کرونایی نیز تصریح کرد: بیمه بیکاری ۱۵هزار نفر در استان که  مورد تایید اداره کار و تامین اجتماعی قرار گرفته اند و حکم آنها صادر شده است  ۱۵آذر ماه با تمام معوقاتی که از خرداد ماه تاکنون داشته اند به حساب آنها واریز خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی افزود: برای افرادی که به دلایل مختلف بیمه بیکاری آنها مورد تایید قرار نگرفته است پیامک صادر شده است که می توانند در زمان بازگشایی شعب از طریق مراجعه حضوری دلیل عدم تایید بیمه بیکاری خود را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: از طرفی اگرچه ماهیت شغل برخی از افراد  از طرف اداره کار برای دریافت بیمه بیکاری مورد تایید قرار گرفته و اسامی آنها برای تامین اجتماعی ارسال شده است اما به دلیل اینکه دارای سوابق بیمه ای لازم و کافی نبوده اند به طوری که مثلا حداقل یک سال سابقه بیمه قبل از زمان بیکاری در کارگاه معرفی شده نداشته اند ، از طرف تامین اجتماعی مشمول دریافت این مقرری قرار نگرفته اند.

نظام خیرآبادی تصریح کرد: بیمه بیکاری پرداختی به افراد بر مبنای حداقل حقوق سال جاری می باشد به طوریکه بر مبنای قانون بیمه بیکاری ابتدا ۵۵درصد میانگین حقوق افراد و برای هر فرد تبعی نیز ۱۰درصد به این مبلغ اضافه می شود اما  مجموع پرداختی  نیز از ۸۰درصد میانگین حقوق افراد در زمان اشتغال بیشتر نمی باشد.

وی افزود: تاکنون از کارکنان تامین اجتماعی خراسان رضوی ۱ نفر و از کارکنان بازنشسته این مجموعه نیز  ۴نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا فوت کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.