مانوئل زلایا رئیس جمهور سابق هندوراس اعلام کرد، "به ناحق" او را در محل فرودگاه بین الملی تونکونتین این کشور آمریکای مرکزی به خاطر حمله ۱۸۰۰۰ دلار پول نقدی که طبق گفته خودش مال او نبوده بازداشت کرده‌اند.

رئیس‌جمهور سابق هندوراس با یک چمدان پول در فرودگاه بازداشت شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، زلایا به رسانه‌های محلی گفت: من منشا این پول را نمی‌دانم. واضح است که کسی باید آن را در وسایل من گذاشته باشد. من ۴۰۰ بار سفر کرده‌ام و می‌دانم که شما نمی‌توانید در ضمن همراه داشتن این حجم از پول سفر کنید. لازم است که تحقیق کنند چه کسی این پول را در میان وسایل من گذاشته است.

او کمی قبل از آن هم در توئیتر نوشت که " به ناحق بازداشت شده است".

زلایا عنوان کرد: دلیل بازداشت یک کیف محتوی ۱۸۰۰۰ دلار پول بود که مال من نیست. حالا در حضور دادستان.

او گفت که در محل کنترل مهاجرت در فرودگاه تونکونتین و بعد از جستجوی بار همراهش جلوی او را گرفتند.

یک سخنگوی دادستان عمومی هندوراس گفت، زلایا "بازداشت نشده است".

زلایا از ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ رهبری هندوراس را بر عهده داشت و از همپیمانان هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا بود.ه است. او در ژوئن ۲۰۰۹ در حالی که آماده برگزاری یک رفراندوم در خصوص انتصاب مجدد به ریاست جمهوری میشد در یک کودتای ارتش سرنگون شد.

او با این حال به عنوان رهبر حزب چپگرای Partido Libertad y Refundacion همچنان در سیاست فعال بوده و سال ۲۰۱۳ همسرش نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد.

او به رسانه های محلی گفت برای سفر به هیوستن تگزاس و از آنجا رفتن به مقصد نهایی‌اش یعنی مکزیک برنامه ریزی کرده و قرار بود امروز شنبه در آنجا یک کنفرانس بدهد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.