نمونه طرح اولیه پرچمدار P۵۰ هوآوی مشخص شد و ممکن است از سیستم دوربین جدید استفاده کند.

هوآوی P۵۰ با لنز جدید مایع معرفی می‌شود +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، در چند وقت اخیر شایعات زیادی در مورد سری Huawei P۵۰ منتشر شده است، گزارش های اخیر نشان می دهد که Huawei P۵۰ از تراشه های Kirin ۹۰۰۰ و تراشه های دیگر استفاده خواهد کرد. علاوه بر این ، ما اخیراً اولین تصاویر از آنچه را که به Huawei P۵۰ Pro مظنون است مشاهده کردیم، اکنون حدس و گمان هایی وجود دارد که در این مجموعه ممکن است از لنز مایع عریض استفاده شود. با این حال ، Teme به وضوح اظهار داشت که این شایعه هر ساله از نظر فنی به اینترنت می رسد اما هرگز عملی نمی شود.

طبق گفته های The Elec ، هوآوی قصد دارد مدل نیمه دوم سال ۲۰۲۱ را در نیمه اول سال آینده به بازار عرضه کند. علاوه بر این ، سامسونگ و ال جی تأمین کنندگان نمایشگر سری Huawei P۵۰ خواهند بود.



هوآوی یک بار حق ثبت اختراع فناوری لنز جدید را در نوامبر ۲۰۱۸ منتشر کرد، این حق ثبت اختراع نشان می دهد که Huawei ممکن است در حال توسعه یک دوربین مایع جدید باشد تا قابلیت عکسبرداری بیشتر دوربین را افزایش دهد. در نتیجه ، گمانه زنی های مداوم در مورد لنز مایع وجود داشته است و با این حال هوآوی هنوز این فناوری را منتشر نکرده است.

بیشتر بخوانید:

رایانه هوشمند هوآوی چه ویژگی‌هایی دارد؟

هوآوی از پس تقاضای Mate ۴۰ بر نخواهد آمد

گوگل از نصب دستی برنامه‌ها در گوشی‌های هوآوی جلوگیری می‌کند



لنز مایع عملکرد دوربین را بهبود می‌بخشد

طبق این حق ثبت اختراع ، هوآوی گروه لنزهای ثابت مایع را به دو لنز سابق اضافه خواهد کرد. این ویژگی را در تصویر زیر می بینیم. بنابراین ، با تغییر ولتاژ در دو طرف مایع ، فاصله کانونی نیز می‌تواند تغییر کند که تصویر واضح تری ارائه می دهد. میزان اعوجاج نیز کمتر است و می‌تواند عدم تعادل رنگ را در نتیجه سنتز دیررس تا حد زیادی کاهش دهد. علاوه بر این، ظهور دوربین‌های مایع همچنین می‌تواند وضعیت برآمدگی دوربین را تغییر دهد.



هوآوی در ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ درخواست حق ثبت اختراع با عنوان "اجزای موتور ، ماژول‌های دوربین و تجهیزات الکترونیکی برای لنزهای مایع" را صادر کرد، شایان ذکر است لنزهای مایع ویژگی جدیدی نیستند و از آنها در زمینه‌های حرفه ای سطح بالا مانند تلسکوپ‌های نجومی و آندوسکوپ های پزشکی استفاده شده است.

علاوه بر هوآوی ، بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های همراه مانند OPPO نیز برای ثبت اختراع "لنز مایع" اقدام کرده اند. حتی در اوایل سال ۲۰۰۵ ، شرکتی به نام Varioptic ، Cebit ، اولین دوربین گوشی هوشمند با لنز مایع در جهان را به تصویر کشید.

بیشتر این فناوری ها از مایع قطره‌ای مانند مشابه برگ نیلوفر آبی استفاده می کنند، توسعه دهندگان فقط باید نقطه ورودی را تغییر دهند. بزرگنمایی سریعتر ، جستجو منظره، ثبات تصویر و سرعت و دقت فوکوس برخی از ویژگی‌های آن است، این لنز می‌تواند به اندازه بزرگنمایی های مختلفی دست یابد که از مزایای آن صرفه جویی در فضا و هزینه کم است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.