رصد بازار خودرو نشان می‌دهد که ریزش‌ قیمت خودروهای خارجی در بازار ادامه داشته و حتی در برخی مدل‌ها به بیش از سه میلیارد تومان نیز رسیده است؛ به اعتقاد کارشناسان به دلیل رکود حاکم و انتظارات شکل گرفته مبنی بر کاهش بیشتر قیمت‌ها، ریزش‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

ریزش‌ یک تا ٣.۵میلیاردتومانی خودروهای خارجی در بازار

به گزارش قدس آنلاین، سایت‌های خودرویی و آگهی‌های درج شده در کانال‌های واتساپی، تلگرامی و اینستاگرامی حاکی از این است که هر دستگاه بی. ام. و ۷۳۰ که در حدود ۲۰ روز گذشته و پیش از تعطیلات کرونایی تا ۹.۵ میلیارد تومان قیمت داشت، این روزها در قیمت ۶ میلیارد تومان نیز خریدار ندارد.

لکسوس ان. ایکس که حدود دو هفته پیش پنج میلیارد تومان قیمت خورده بود، این روزها بین ۳.۴ تا ۳.۵ میلیارد تومان قیمت دارد.

همچنین فولکس واگن تیگوان که پیشتر تا ۳.۵ میلیارد تومان قیمت داشت، این روزها در قیمت ۲.۴ میلیارد تومان نیز خریدار ندارد.

قیمت مدل ۲۰۱۷ صفر کیلومتر سانتافه، شاسی‌بلند محبوب گروه خودروسازی هیوندای کره‌جنوبی نیز از سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در ۱۵ روز گذشته به ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در آگهی‌ها کاهش داشته و نمونه‌های کارکرده این خودرو که تا دو هفته پیش ۲.۵ میلیارد تومان قیمت داشت این روزها به حدود ۱.۶ میلیارد تومان کاهش یافته است.

همچنین هر دستگاه مزدا ۳ صفر کیلومتر که فروشندگان تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای آن مطالبه می‌کردند، این روزها با افتی چشمگیر به حدود ۸۶۰ میلیون تومان رسیده است.

سیتروئن سی۳ مونتاژی سایپا که تا یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان هم آگهی می‌شد، این روزها در حدود ۸۳۰ میلیون تومان قیمت دارد و پژو۲۰۰۸ مونتاژی ایران‌خودرو که نمونه صفر کیلومتر سفید رنگ آن تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورده بود، زیر ۸۰۰ میلیون تومان و در برخی آگهی ها تا ۷۸۰ میلیون تومان پایین آمده است.

برخی نمایشگاه‌داران اظهار داشتند: این روزها نمایشگاه‌ها به دلیل تعطیلات و محدودیت‌های کرونایی تعطیل هستند و ما فقط به اندک تلفن‌ها جواب می‌دهیم.

آنان با بیان‌ اینکه تقاضایی برای خودروی خارجی وجود ندارد، تصریح‌کردند: قیمت‌ها به‌طور متوسط نسبت به ۱۰ تا ۱۵ روز گذشته و پیش از تعطیلات، دست‌کم ۳۰ درصد کاهش یافته که این کاهش برای خودروهای گران‌قیمت‌تر بالای ۳۰ درصد است.

 پیشتر نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت در گفت و گو با ایرنا گفته بود: اگر دلار تا مرز ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان ریزش کند، قیمت کاذب خودروهای خارجی دست‌کم تا ۴۰ درصد پایین می‌آید.

«نعمت‌الله کاشانی‌نسب» تاکید کرد: با وضع محدودیت‌های دو هفته‌ای کرونایی، بازار راکد خودرو در رکودی شدیدتر فرو رفته و قیمت‌ها همچنان در سراشیبی نزول است، از همین رو مقاومت برخی فروشندگان خودرو در مقابل کاهش قیمت‌ها بی‌فایده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.