قدس/ محمدحسین مروج کاشانی: مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی از ورود این شرکت به حوزه سلامت خبر داد.

ورود شرکت فاوا رضوی به حوزه سلامت

مهندس «علی آبسالان» گفت: پروژه سلامت شخصی، به عنوان یکی از راهبردی‌ترین اقدام‌های مورد نیاز کشور توسط سازمان اقتصادی رضوی در کاهش نارسایی‌های ناشی از درمان ناقص بیماران سرطانی و همچنین کاهش هزینه‎های سربار بودجه عمومی کشور طراحی و پیاده سازی این سامانه در کشور با همکاری شرکت‌های فعال این حوزه در دستور کار قرار دارد. این طرح ضمن خودکفایی کشور در حفظ اطلاعات ژنتیک ایرانیان بستری برای تقویت امنیت ملی و ارتقای سلامت ایرانیان است.وی افزود: در این طرح به ساماندهی داروخانه‌ها نیز اندیشیده شده و تلاش برای کم کردن میزان معطلی مراجعان به داروخانه‌ها پیش‌بینی شده است. این سامانه نرم‌افزاری زمینه‌ای برای انتقال بهترین تجربیات مدیریت داروخانه به سایر داروخانه‌های کشور را نیز فراهم می‌کند و برای ارتقای سطح دانش مدیریت داروخانه‌ها و تکریم ارباب رجوع بسیار مفید بوده و در مجموعه‌های داروخانه‌ای آستان قدس رضوی تا به حال تجربه موفقی را به جا گذاشته است. این سامانه در مدیریت زنجیره توزیع دارو در کشور نقش مهمی را می‌تواند ایفا کند و تحولی در فرهنگ مدیریت توزیع دارو در داروخانه‌های کشور ایجاد نماید.

از کشاورزی تا داروپژوهی

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی گفت: شرکت فاوا رضوی در راستای اهداف کلان سازمان اقتصادی رضوی و همچنین بنیاد بهره‌وری موقوفات، در حوزه‌هایی از جمله سلامت و زنجیره تأمین کالا و خدمات و... وارد عمل شده است که نقطه تحولی در فعالیت‌های آینده خواهد بود. این پروژه‌ها در تعامل با سایر شرکت‌های زیر پوشش سازمان اقتصادی رضوی و در تکمیل زنجیره ارزش آنان تعریف شده و با توجه به برتر بودن هر یک از شرکت‌های همکار، در حوزه‌های تخصصی نظیر کشاورزی رضوی، داروپژوه سامان و سامان بازار رضوی، طراحی سامانه‌های عملیاتی برای این گونه فعالیت‌ها نقطه عطفی برای توسعه دوسویه فعالیت‌های طرفین خواهد بود.

وی افزود: در این زمینه می‌توان به پروژه‌هایی مانند: «پلتفرم مدیریت منابع و اطلاعات کشاورزی»، «سامانه فروش برخط B2B2C»، «سامانه مدیریت یکپارچه معاملات» و... اشاره کرد. پلتفرم مدیریت منابع و اطلاعات کشاورزی، مشتمل بر پنج بخش زراعت، باغداری، دامداری سبک و سنگین، شیلات و آبزیان و گلخانه خواهد بود و در حوزه کشاورزی بستری هوشمند برای زنجیره ارزش ایجاد خواهد کرد. این پروژه ابزاری است که به ایجاد دسترسی به منابع علمی و تسهیلات و همچنین نهاده‌های مربوط در بین اقشار مختلف اعم از کشاورز، باغدار، دامدار و... می‌پردازد و امور جاری آنان را کوتاه و سامان می‌بخشد. این طرح در مشارکت با سازمان‌های بالادستی و در صورت تأمین سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده طی 24 ماه آینده فعال خواهد شد و از منظر وسعت در فازهای اجرایی‌ آن به مرور بین بهره‌برداران توسعه می یابد تا در اجرا، کاملاً متناسب با فرهنگ اقشار بهره‌بردار باشد.

بستری هوشمند برای تبادلات کالا

مهندس آبسالان با اشاره به گستره فعالیت این شرکت افزود: سامانه فروش برخط B2B2C از دیگر پروژه‌های بیان شده است که با توجه به مدیریت زنجیره تأمین در دوران کرونا و پساکرونا از موضوعاتی است که همواره مد نظر دولت بوده و تلاش‌های زیادی هم در این حوزه صورت گرفته و گروه‌های زیادی نیز در این حوزه به تولید نرم‌افزارهای چندوجهی پرداخته‌اند و هنوز در کلان این صنعت کمبودها و نواقصی مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی با تلاش برای رفع نواقص و یا کمبودهای این حوزه، اهتمام در طراحی و پیاده‌سازی پلتفرم مربوط دارد. سامانه‌های برخطی که قادر باشند در طیف وسیعی از خدمات حوزه کسب و کارهای الکترونیک نقش و جایگاه اصلی خود را در زنجیره تأمین کالا و مواد ارائه و زنجیره ارزش مربوط را هم تکمیل کنند. زیرساخت یا پلتفرم B2B2C در دست طراحی و پیاده‌سازی این شرکت، بستری هوشمند برای تبادلات کالا جهت مصرف‌کنندگان خرد، توزیع‌کنندگان خرد، متوسط و کلان را فراهم خواهد آورد و تلاش می‌کند جریان کالا و مواد را با استانداردهای بازرگانی و شبکه‌های توزیعی متعادل سازد. در این مسیر نگاه به شبکه لجستیک مبتنی بر ارائه خدمات شخصی نیز از اهم زیرساخت‌های سامانه است.

سامانه مدیریت یکپارچه معاملات

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی در ادامه به سامانه مدیریت یکپارچه معاملات که توسط این شرکت طراحی شده اشاره کرد و گفت: با هدف ایجاد انضباط در انعقاد قراردادهای دستگاه‌ها و کاهش بی‌نظمی و پیشگیری از جرم، با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و پیشرو نسبت به پیاده‌سازی و استقرار این سامانه اقدام شده است. این سامانه که در نوع خود بی‌نظیر است با سرمایه‌ای افزون بر 4 میلیارد تومان برای یک دوره بلندمدت برنامه‌ریزی شده تا بتواند زمینه‌ را برای ساماندهی اجرای ضوابط و مقررات قانونی در دستگاه‌ها فراهم کند. این سامانه در هر مرحله اجرایی از برگزاری مناقصه به کمک مناقصه‌گذار آمده و قوانین و ضوابط جاری آن سازمان و دستگاه را به عنوان کنترل داخلی بر اجرای یک مناقصه و در نهایت واگذاری به پیمانکار، مجری، مشاور و... جاری ساخته و دستیار عوامل اجرایی خواهد بود و این موضوع به خوبی مانع بروز اشتباه یا تخلف خواسته یا ناخواسته در برگزاری مناقصات و واگذاری کارها خواهد شد.

سامانه‎‌ای با 10 میلیارد ارجاع

وی در ادامه به سامانه مدیریت فرایندهای کسب و کار هم به عنوان یکی از محصولات این شرکت اشاره کرد و گفت: سامانه مدیریت فرایندهای کسب و کار که با نام تجاری «روان» شناخته می‌شود با دارا بودن قابلیت‌هایی نظیر مدیریت گردش‌کار، فرم‌ساز، مدیریت اسناد، آرشیو الکترونیک، گردش الکترونیک مکاتبات، دبیرخانه، تشخیص خودکار متون و... از فناوری پیشرفته روز بهره‌مند است و با توجه به اهمیت این گونه سامانه‌ها در سازمان‌ها، سطح امنیتی مناسبی برای آن پیش‌بینی شده است. مهندس آبسالان ادامه داد: سامانه روان تاکنون بیش از چند میلیارد مکاتبه، بیش از 10میلیارد ارجاع و بیش از یک هزار فرم را در سازمان‌های مختلف مدیریت کرده و در نوع خود از منظر سرعت، سادگی و امنیت سرآمد است. سهولت کار با این سامانه و یادگیری آسان آن از خصوصیات بارزی است که وجه تمایزش با سایر سامانه‌های مشابه است. عدم وابستگی نرم‌افزار به سایر نرم‌افزارهای جانبی (عامل سوم) و طراحی بر اساس رویکرد GNO دستیابی به نرم‌افزارهای متن باز (Open Source) را فراهم کرده که با دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل منطبق است به همین دلیل وجه تسمیه روان زیبنده چنین سامانه‌ای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.