دیوان عالی ایالتی در پنسیلوانیا، دادخواست حزب جمهوری‌خواه برای ابطال نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در این ایالت را رد کرده است.

شکستی دیگر برای تیم انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سه قاضی دادگاه پنسیلوانیا گفته‌اند وکلای ترامپ هیچ شاهد و ادله‌ای برای اثبات تقلب در این ایالت ارائه نکرده‌اند. دادگاه تجدیدنظر دایره سوم آمریکا درخواست حقوقی مطرح شده از سوی تیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را درباره اتهامات مطرح شده مبنی بر تقلب انتخاباتی در جریان انتخابات سوم نوامبر ریاست جمهوری در پنسیلوانیا رد کرد.

قاضی این دادگاه گفت، ادعای کارزار ترامپ هیچ سند و مدرک قانونی ندارد.

چند نفر از نمایندگان جمهوری‌خواه این ایالت در کنگره آمریکا از جمله «مایک کِلی»، شکایتی را مبنی بر ابطال «رأی‌گیری غیابی» و همچنین عدم تایید نتایج انتخابات در پنسیلوانیا به دادگاه ارائه کرده بودند.

دونالد ترامپ در توئیتر نوشت: بازشماری آرا در ویسکانسین برای پی‌بردن به اشتباه در شمارش نیست، بلکه برای این است افرادی که غیرقانونی رای داده‌اند، مشخص شوند؛ و این پرونده پس از خاتمه بازشماری آرا در دوشنبه یا سه‌شنبه مطرح خواهد شد. شمار زیادی آرای غیرقانونی یافته‌ایم. گوش به زنگ باشید.

او در توییتی دیگر نوشت: تعداد آرایی که کارزار انتخاباتی‌مان در پرونده پنسیلوانیا به چالش کشیده بسیار بیشتر از اختلاف ۸۱ هزار رای است. حتی به این رقم نزدیک هم نیست. تقلب و بی‌قانونی بخش بزرگی از پرونده (شکایت) ما را تشکیل می‌دهد. مدارک در حال تکمیل است. درخواست تجدیدنظر خواهیم داد!

پیش از این نیز، دادگاه تجدیدنظر فدرال فرجام خواهی تیم حقوقی رئیس جمهور آمریکا در مورد آرای پنسیلوانیا را به علت ناکافی بودن دلایل رد کرده بود.

ترامپ بر این باور است که یک میلیون و ۱۲۶ هزار و ۹۴۰ رای جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا که در پنسیلوانیا تایید شده، فاقد اعتبار است.

وی همچنین پیشتر گفته بود، تیمش شواهدی دال بر تقلب انتخاباتی دارد اما به یک قاضی نیاز دارد تا به طور کامل و بدون جانبداری سیاسی به حرف‌هایش گوش دهد.

"جنا الیس"، مشاور ارشد حقوقی ترامپ نیز گفته، تیم رئیس جمهوری پرونده تقلب انتخاباتی پنسیلوانیا را به دیوان عالی ارجاع می‌دهد.

مقام‌های پنسیلوانیا نتایج انتخابات را در روزهای گذشته تأیید کرده و جو بایدن را با بیش از ۸۰ هزار رأی در این ایالت برنده اعلام کردند. مقام‌های انتخاباتی در چند ایالت دیگر نیز پیروزی وی را تأیید کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.