حمیدرضاعرب: مهدی مهدوی کیا این روزها که برخی پیشکسوتان پرسپولیس در تلاش‌اند جایگاه یحیی گل‌محمدی را تخریب کنند با آکادمی خود مشغول ساختن چهره‌های جدید در فوتبال ایران است.

پرسپولیس با همین تیم هم شانس قهرمانی آسیا را دارد

مهدوی کیا درباره وضعیت پرسپولیس صحبت‌های جالب توجهی به زبان می‌آورد.

یکی از مسائلی که هنوز برای هواداران پرسپولیس حل نشده، نحوه جدایی شجاع خلیل‌زاده است. آیا جدایی این بازیکن را در شرایطی که تیم راهی فینال آسیا شده بود، تأیید می‌کنید؟

ازاین دید که فینال آسیا درپیش بود، می‌شود تا حدی به آن‌ها که شجاع را نقد می‌کنند حق داد، اما قضاوت کردن بسیار دشوار است و نباید تلاش‌هایی که شجاع برای پرسپولیس کشید را نادیده بگیریم. شجاع و هر فوتبالیستی برای پیشرفت تلاش می‌کند. من هم روزگاری از پرسپولیس به اروپا رفتم چون می‌خواستم نام ایران را آن‌جا زنده کنم. خدا را شکر تجربه خوبی بود. شجاع هم با همین هدف رفته. هرچند که مسائل مالی هم مطرح است، اما به هرحال باید به او حق داد تا انتخاب خودش را داشته باشد.

به طور کلی آیا شانسی برای پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا متصور هستید؟

یادتان هست فصلی را که پرسپولیس از جذب بازیکن محروم بود چه اتفاقی افتاد؟ آن زمان پنجره پرسپولیس به دلایلی بسته شد اما تیم راهش را به سمت قهرمانی در لیگ ادامه داد. همان تیم با بازیکنانی که شاید فکرش را هم نمی‌کردیم بتوانند بزرگی کنند به فینال آسیا رفت. ما از گذشته باید درس بگیریم و از محرومیت برخی بازیکنان در فینال آسیا و یا برخی جدایی‌ها نباید واهمه‌ای به دل راه بدهیم. پرسپولیس تیم با ریشه و با هویتی است که توان انجام کارهای بزرگ را دارد و می‌تواند در فینال هم موفق باشد. این طور نیست که پرسپولیس را بدون شانس بدانیم. یک بازی است و هزاران اتفاق ریز و درشت که ممکن است به سود ما رقم بخورد.

دراین شرایط رسیدن به قهرمانی پنجم هم دشوار است.

هرکار بزرگی دشواری‌های خاص خودش را دارد اما یحیی و شاگردانش نشان دادند که اهل خلق کارهای بزرگی هستند. درست است که برخی بازیکنان نیستند اما پرسپولیس راهی طولانی تا پایان لیگ پیش رو دارد وبرخی مهره ها که الان محروم هستند در ادامه راه به پرسپولیس ملحق می‌شوند. شک ندارم پرسپولیس به زودی راهش را برای رسیدن به موفقیت پیدا خواهد کرد.

به نظر می‌رسد روحیه قهرمان شدن در پرسپولیس به خوبی شکل گرفته است.

همین طور است. در پرسپولیس راه برای موفقیت و قهرمانی خیلی خوب طی شد. سال قبل هم بعد از اینکه برانکو رفت آقای کالدرون راه را ادامه داد و زمانی که ایشان رفت یحیی خیلی خوب کار را ادامه داد و با قهرمانی کار را تمام کرد و بعد از آن هم پرسپولیس درخشش خیلی خوبی در آسیا داشت و تیم، فوتبال خیلی خوبی را ارائه داد. من اعتقاد دارم اگر همین شرایط حفظ شود و روحیه موفقیت در تیم باشد کسب موفقیت‌های تازه هرگز دور از دسترس نیست.

مارادونا هم فوت شد و جهان فوتبال بدون او انگار چیزی کم دارد. شما رابطه خوبی با او داشتید و برایش پیغام فرستادید.

دنیا دیگر بازیکنی شبیه مارادونا به خود نخواهد دید. تمام بازی هایش را دنبال می‌کردم و زمانی که در بستر بیماری افتاد بر خود وظیفه دانستم که ارادت خود را بیان کنم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.