رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه با اشاره به ترور شهید فخری زاده، این اقدام تروریستی را در راستای ثبات زدایی در منطقه خواند.

ترور دانشمند ایرانی در راستای ثبات زدایی در منطقه صورت گرفت

قدس آنلاین: سناتور «کنستانتین کاساچوف»، رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه در صفحه فیسبوک خود در پی ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی ایران می‌نویسد: حسن روحانی رئیس جمهور ایران، ایالات متحده آمریکا و اسرائیل را متهم کرده که در پشت قتل محسن فخری زاده فیزیکدان هسته‌ای ایران که ریاست مرکز تحقیقات وزارت دفاع این کشور را برعهده داشت، قرار دارند.

وی می‌افزاید: قطعا هیچ چیز تعجب آوری نیست که اولین کسی که ایران به آن اشاره می‌کند، ایالات متحده و اسرائیل هستند. اما روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز با اشاره به منابعی در سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا از اینکه در پشت قتل فیزیکدان هسته‌ای ایران دقیقا اسرائیل قرار دارد، خبر داد. آژانس خبری دولتی ترکیه «آندولو» نیز تاکید کرد که فخری زاده پنجمین قربانی حملات به فیزیکدانان هسته‌ای ایرانی از سال ۲۰۱۰ است و در تمامی حملات نقش اسرائیل به چشم می‌خورد.

کاساچوف خاطرنشان می‌کند: هر کس که در پشت این قتل قرار داشته باشد، بدون شک آن را می‌توان اینگونه توصیف کرد که حمله‌ای تروریستی در راستای ثبات زدایی در منطقه و نیز تحریک ایران برای پاسخ سخت بوده است. محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران هم از جامعه جهانی و به ویژه اتحادیه اروپا خواسته تا به استاندارد دوگانه ننگین پایان داده و این اقدام را به عنوان تروریسم دولتی محکوم کنند. موضع اتحادیه اروپا به اندازه کافی واضح است. در سایت سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمده است که این اتحادیه این قتل را محکوم می‌کند و آن را  اقدامی مجرمانه و در تضاد با اصل احترام به حقوق بشر توصیف می‌کند. یعنی تهران یک مسیر متمدنانه را طی می‌کند، بر خلاف آنهایی که این حمله را سازماندهی کردند.

وی می‌افزاید: در عین حال رسانه‌های آمریکایی با اشاره به اطلاعیه پنتاگون خبر می‌دهند که ناو هواپیمابر «نیمیتس» نیروی دریایی ایالات متحده و گروه ضربتی همراه کننده آن دستور بازگشت به منطقه خلیج فارس را دریافت کرده‌اند. پنتاگون دستور تغییر مکان «نیمیتس» به خلیج فارس را مستقیما پیش از قتل محسن فخری زاده صادر کرد و فرماندهی مرکزی نیروهای ایالات متحده هفته پیش خبر از انتقال اسکادران‌های جنگنده‌های F16 از آلمان به امارات عربی «برای مهار تنش و تامین امنیت و ثبات» داده بود. تمامی این آماده سازی‌ها بیانگر آمادگی برای عملیات‌های نظامی وسیع است. بازی‌های خطرناکی که تبعات آن غیر قابل پیش بینی است، اما گناه آن بر گردن ایران نیست.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.