مازندران- روسای چهار بیمارستان آمل در پی برکناری رئیس شبکه بهداشت و درمان برای نشان دادن اعتراض خود دسته جمعی استعفا دادند.

استعفای روسای چهار بیمارستان آمل در شرایط جنگ با کرونا!

قدس آنلاین-گروه استان ها: داستان استعفای دسته جمعی روسای چهار بیمارستان در شهرستان آمل از ان جا شروع شد که رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران پس از اینکه طی حکمی دکتر احمدعلی رمضانی را به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان آمل منصوب کرد لذا این انتصاب با واکنش کادر درمانی و با استعفای دسته جمعی روسای چهار بیمارستان این شهرستان همراه شد.

گفتنی است برکناری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با حکم رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با واکنش تند شهروندان آملی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و رؤسای بیمارستان‌های این شهرستان نیز در اعتراض به این برکناری استعفا دادند.

سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حکمی « دکتر فرامرز اکبری» رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل را برکنار و همزمان« دکتر احمدعلی رمضانی» را به سمت سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان آمل منصوب کرد.

در پی جابه‌جایی در ریاست مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل، «فاطمه مرشد اسکی» معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان، «دکتر شهرام کاشانی» ریس بیمارستان ۱۷ شهریور، دکتر ناصر قدرنژاد رئیس بیمارستان امام رضا (ع)، دکتر علیرضا کرد رئیس بیمارستان امام علی (ع) و دکتر اسماعیل محمدی رئیس بیمارستان امام خمینی شهرستان آمل در نامه‌ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سمت خود استعفا دادند.

واکنش فضای مجازی

این اقدام، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، واکنش‌های متعددی از سوی شهروندان آملی و بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را به همراه داشت.

فعالان شبکه‌های اجتماعی و مجازی در شهرستان آمل در پیام‌هایی در حساب شخصی خود اقدام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران را در وضعیتی که تمامی کادر درمان درگیر مبارزه با ویروس منحوس کرونا هستند شتاب زده خواندند و جالب اینجاست در حالی کاربران فضای مجازی از کادر درمانی به دفاع برخاسته بودند ئ این اقدام را شتاب زده می دانستند که کادر درمان نیز با اقدامی شتاب زده در حال نوشتن اشتعفا نامه خود بود!

پاسخ دانشگاه

گفتنی است تصمیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تغییر رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل و حواشی به وجود آمده موجب شد تا سخنگوی این دانشگاه در راستای این اقدام واکنش نشان دهد و علت این تصمیم را تشریح کند.

سیمین بابایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص تغییر در مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل، این موضوع را تصمیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به علت تداوم شرایط قرمز در آمل و نیاز فوری به تغییر در مدیریت شبکه بهداشتی شهرستان عنوان کرد تا برنامه های مقابله ای با ویروس کرونا در این شهرستان مورد پیگیری جدی تری قرار گیرد.

وی همچنین از درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از دکتر اکبری برای قبول مسئولیت یکی از بیمارستان های شهرستان آمل خبر داد که با امتناع نامبرده از قبول این سمت مواجه شده است.

بابایی با بیان اینکه آمل در حال حاضر یکی از سه شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونایی در مازندران است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۲۱ شهرستان استان را زیر پوشش دارد و بیش از ۲۰ درصد بیماران کرونایی استان در بیمارستان های آمل بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در واکنش به نامه استعفای روسای بیمارستان های آمل گفت: مازندران مانند سایر نقاط کشور اکنون در شرایط جنگ سلامت قرار دارد و یک تصمیم مدیریتی که به مصلحت نظام سلامت اتخاذ شده است نباید دستمایه تضعیف کادر درمانی و بهداشتی و ایجاد خلل در خدمات رسانی به شهروندان شود.

تصمیم مدیریتی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با اشاره به این موضوع که برکناری مدیر شبکه بهداشت و درمان یک تصمیم مدیریتی است و باید به آن احترام گذاشت اعلام کرد: به طور قطع روسای بیمارستان های ما مطلع هستند که نباید در اینگونه تصمیمات مدیریتی دخالت کنند و اگر صحت داشته باشد که امیدوارم اینگونه نباشد، به معنای اعتراض به فرماندهی جنگ سلامت و تخطی از مسئولیت است.

وی همچنین در توصیه ای به رسانه ها تاکید کرد: هرگونه ایجاد حاشیه برای یک تصمیم مدیریتی نه تنها شرایط مدیریت کرونایی در استان و به خصوص شهرستان آمل را سخت تر می کند بلکه منجر به تخریب عملکرد کادر درمانی و همچنین دلسردی این بخش می شود که به سختی در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: شهرستان آمل بیش از هر نقطه دیگری در مازندران به آرامش در فضای بهداشتی و درمانی نیازمند است و همه باید دست به دست هم  کرونا را شکست بدهیم .

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه کادر درمانی ما طی بیشتر از ۱۰ ماه گذشته با جان و دل در حال خدمت به بیماران در سخت ترین شرایط هستند تاکید کرد: لازم است همگان از جمله رسانه ها همچون گذشته تمامی تلاششان را وقف آگاهی بخشی به شهروندان درباره خطرات ویروس کرونا و راه های مقابله با آن کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.