مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۳ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در این استان به تصویب رسیده است.

۲۳ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیررحیمی  افزود: سرمایه‌گذاری در این تعداد طرح ۱۰۶ میلیون دلار است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی دیگر نیز برای طرح و تصویب به هیات سرمایه‌گذاری خارجی کشور ارسال شده که بر این اساس تصویب ۴۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این قالب برای خراسان رضوی مورد انتظار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با اشاره به تنوع سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه های مختلف استان گفت: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته در استان از ابتدای سال‌جاری از نظر مبلغ در بخش ساختمان و به میزان ۹۳ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار می‌باشد که ۸۸ درصد کل سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته در استان را شامل می‌شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت با هفت میلیون و ۶۷۷ هزار دلار، حمل و نقل و ارتباطات با ۲ میلیون و ۹۳۴ هزار دلار، کشاورزی با یک میلیون و ۴۷هزار دلار و بخش خدمات با ۹۴۰ هزار دلار به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

امیررحیمی ادامه داد: در این مدت بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی از نظر مبلغ توسط سرمایه‌گذاران کشورهای عراق، افغانستان، هند و پاکستان انجام شده است.

وی در باره مشوق‌های در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران خارجی نیز گفت: ارائه خدمات مورد نیاز سرمایه‌گذاران توسط پنجره واحد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با حضور نمایندگان ۱۰ دستگاه اجرایی صادرکننده مجوز فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در استان انجام می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان، خدمات ویژه به سرمایه‌گذاران خارجی و فعالان اقتصادی استان از قبیل ارائه خدمات گذرنامه‌ای، صدور و تمدید پروانه کار، صدور و تمدید کارت بازرگانی  بدون نیاز به مراجعه به دستگاه‌های اجرایی متولی، به عنوان مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

وی ادامه داد: در زمینه واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان نیز مشوق ویژه ۱۰ درصد تخفیف در هزینه‌های واگذاری زمین در نظر گرفته شده و قابلیت پرداخت اقساطی آن نیز با ارائه معرفی‌نامه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان از سوی شرکت شهرکهای صنعتی وجود دارد.

امیررحیمی گفت: همچنین در حوزه امور بانکی نیز خدمات بانکی ویژه توسط نماینده شورای هماهنگی بانکهای استان به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

وی افزود: مشوق‌های ویژه‌ای نیز  جهت سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی، برخی شهرکهای صنعتی، پارک علم و فناوری و شهرهای جدید استان و برخی از بافت‌های شهر مشهد در نظر گرفته شده که معرفی آن به متقاضیان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: با عنایت به آخرین مصوبه هیات وزیران و شیوه‌نامه اجرایی آن در خصوص صدور اقامت برای اتباع خارجی سپرده‌گذار، در ازای ۲۵۰ هزار دلار سپرده گذاری به مدت پنج سال و ارائه تاییدیه  مبلغ سپرده‌گذاری از سوی بانک عامل، مجوز اقامت پنج ساله برای متقاضیان و خانواده آنان صادر می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.