۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 729945

آخرین معاملات انجام شده در بازارهای جهانی منتهی به جمعه (۷ آذرماه) بهای هر اونس طلا رو به کاهش گذاشت، و فلز زرد وارد کانال کمتر از یک هزار و ۸۰۰ دلاری شد.

قیمت طلا بازهم ریخت

هر اونس طلا در پایان معاملات هفته گذشته در مقایسه با پنجشنبه با ۱.۵۴ درصد افت به سطح یک هزار و ۷۸۷ دلار و ۷۹ سنت رسید.

به گفته کارشناسان، به دنبال انتشار اخبار مربوط به کشف واکسن کرونا میزان خوش‌‎بینی نسبت به آینده بازارهای جهانی افزایش یافته است.

علاوه براین بورس‌های جهانی در واکنش به واکسن کرونا در سراسر جهان از جمله وال استریت، بازار آسیا و اروپا سبزپوش شده اند.بهای جهانی طلا در روز جمعه با کاهش دو درصدی روبرو شد.

آمارهای رسانه ای حاکی است، بهای فلز زرد در نتیجه رشد شاخص جهانی طلا و میزان امیدواری در زمینه رونق بازارهای جهانی در هفته گذشته بطور کلی روند کاهشی داشته و حدود ۴.۵ درصد افت را تجربه کرد.

گزارشها حاکی است با افت بهای جهانی طلا، اکثر سرمایه گذران تمایل بیشتری به فروش طلا دارند. همچنین مشتریان رغبت اندکی به خرید طلا از خود نشان می‌دهند و میزان تقاضا برای خرید فلز زرد رو به کاهش گذاشته است.

از دیگر دلایل کاهش بهای جهانی طلا رونق شاخصهای بورس در آمریکاست.

شرکت «فایزر» آمریکا روز ۱۹ آبان ماه اعلام کرد:  این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.

سپس شرکت «مادرنا»، که یک شرکت آمریکایی است ۲۵ آبان ماه اعلام کرد که واکسن تولیدی این شرکت برای کرونا تا حدود ۹۵ درصد موثر بوده و ایمنی ایجاد کرده است.

دانشگاه آکسفورد نیز نتایج مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونا تولیدی خود را اعلام کرده که براساس آن این واکسن تا ۷۰ درصد باعث جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ می‌شود و در صورت بالا بردن دُز می‌تواند تا ۹۰ درصد نتیجه‌بخش باشد.

این نتیجه نسبت به نتایج دو واکسن تولید شده توسط شرکت فایزر و مدرنا که بیش از نود درصد کارایی داشتند، ناامید کننده است. با این حال واکسن دانشگاه آکسفورد ارزانتر ونگهداری آن ساده‌تر و براحتی به همه نقاط دنیا قابل حمل است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.