براساس آخرین آمار سازمان ملل متحد، در حمله افراد مسلح در شمال شرق نیجریه، دست کم ۱۱۰ غیرنظامی کشته شدند.

۱۱۰ کشته بر اثر حمله افراد مسلح در نیجریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ سازمان ملل متحد روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله افراد مسلح به کشاورزان در روستای کوشوبه، در شمال شرقی نیجریه که روز شنبه روی داد دست کم ۱۱۰ نفر کشته شدند.

"ادوارد کالون"، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در نیجریه گفت: «بعد از ظهر شنبه (۲۸ نوامبر) افراد مسلح موتورسوار مردان و زنانی را که در مزارع روستای کوشوبه در حال کار بودند، هدف حمله‌ای وحشیانه قرار دادند. دست کم ۱۱۰ غیرنظامی در این حمله به طور بی رحمانه‌ای به قتل رسیده و بسیاری نیز زخمی شده اند.»

ساعاتی پیشتر فرماندار ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه اعلام کرده بود: «روز گذشته شمار کشته شده‌ها ۴۳ نفر اعلام شده بود، اما اکنون به من خبر داده اند تعداد کشاورزانی که شنبه در یک شالیزار نزدیک مایدوگوری به دست بوکوحرام کشته شده اند، ۷۰ نفر بوده است.»

این در حالی است که روز شنبه نخستین انتخابات محلی از آغاز شورش تروریستی در سال ۲۰۰۹ در ایالت بورنو برگزار شد.

محمدو بوهاری، رئیس جمهور نیجریه شامگاه شنبه قتل کشاورزان را به دست تروریست‌های بوکوحرام محکوم کرد.

این حمله در یک شالیزار در ده کیلومتری مایدوگوری، مرکز ایالت بورنو صورت گرفته است. ماه گذشته نیز ۲۲ کشاورز در مزارع خود نزدیک این شهر کشته شده بودند.

یک منبع آگاه گفت ۶۰ کارگر کشاورز برای برداشت برنج در این مزرعه بودند که ۴۳ نفر از آن‌ها کشته و شش تن دیگر زخمی شدند. هشت کشاورز ناپدید شده اند و به نظر می‌رسد که تروریست‌ها آن‌ها را ربوده اند.

این حمله در روز انتخابات نمایندگان و اعضای شورای منطقه‌ای ۲۷ حوزه انتخابی ایالت بورنو انجام شد. این انتخابات از سال ۲۰۰۸ بارها به علت تشدید حملات بوکوحرام و جناح رقیب آن یعنی دولت اسلامی در غرب آفریقا به تعویق افتاد. این دو گروه سال هاست کنترل بخشی از این منطقه را در دست دارند.

از آغاز این مناقشه در سال ۲۰۰۹ که تا کنون بیش از ۳۶ هزار کشته بر جای گذاشته است، حدود دو میلیون نفر از خانه هایشان فرار کرده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.