۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 729985

خوزستان- چقدر قرار است عکس و فیلم از خوزستان منتشر شود؟ زن ها آه بکشند؟ چقدر نامه با امضا و اثر انگشت شهروندان درمانده دورتادور ادارات، شهرداری، استانداری، مراکز دولتی و کشوری را گذرانده باشد تا دلی به رحم آید برای رفع معضل فاضلاب خوزستان؟

چقدر برای فاضلاب خوزستان باید شکایت کرد؟

قدس آنلاین- گروه استانها: سالهاست قشر عادی یک دیار، بدون امکانات، ملزومات هواشناسی و بودجه های کلان آنچنانی فهمیده‌اند پاییز، مناطق شان را تبدیل به جزیره کرده، جزیره‌های اسرارآمیزی که گاهی نامهربانانه خانه هایشان را هم غصب می کند درعوض مسئولان یک کلانشهر با تمام امکانات، ملزومات هواشناسی و بودجه های کلان سال‌ها غافلگیر می‌شوند و با یک باران شهر را آب و فاضلاب می‌برد.

 فقط کافیست چند سایت خبری خوزستان را داشته باشید تا ببینید فرقی ندارد بالای شهر یا پایین شهر -کیان آباد، باهنر، کیانشهر، کیانپارس، اسلام‌آباد، کارون. تک‌تک مناطق شهری اهواز پر از آب شده  است در حالی که طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری، شهرداری مکلف است کانال آب برای جمع آوری آب های سطحی راه اندازی کند تا بعد از بارش امنیت شهروندان حفظ شود.

ماجرا وقتی تاسف بارتر می‌شود  که تصاویر و ویدئوهایی از رفت و آمد مردم در فاضلاب، زیر آب ماندن خودروها، پر آب شدن زیرگذرها، شناور شدن باروبنه ناچیز مردم چند روزی عکس صفحه شخصی کسانی باشد که دلشان به حال شهرهای خوزستان می سوزد اما کسی به واقع درک نمی کند آب و فاضلاب چنان به مغز استخوان خانواده‌های فقیر نفوذ می‌کند که سال‌های زیادی از عمرشان را برای جبران هدر می‌دهند و استخوان های شهر را می شکند.

زونکن درد

 از مردم عادی گرفته تا دانشجویان از سر ناچاری در نامه‌هایی از رئیس قوه قضاییه و مقام معظم رهبری خواسته اند به مسئله بغرنج آب و فاضلاب گرفتگی شهرهای خوزستان ورود کنند، چراکه از همان اوایل سال، بعد از دوسال غافلگیری! اکثر کارشناسان مدعی بودند امسال هم اوضاع شبیه سالهای رفته است، آنها در واقعیت میان فاضلاب اند و شهردارو مدیر آبفا در نمایش آن، درباره بیهوده بودن هزینه کرد آبگرفتگی ها می گویند؛ شهردار، شرکت آب و فاضلاب را مقصر شرایط می‌داند و آبفا هم در راستای پاسخ کوبنده، جمع آوری آب های سطحی و روان آب‌ها را به شهرداری نسبت می‌دهد، جملاتی که حالا تمام کودکان شهر هم از بر شده‌اند.

مردم می دانند در نهایت مقصر کسانی اند که به این ارگان ها اعتبار می‌دهند اما کار اصولی و نتیجه‌بخش از آنها نمی‌خواهند.

نمی‌خواهند که هرچقدر هم رسانه ها از سیستم معیوب بگویند، مردم گلایه کنند، فعالان محیط زیست بیانیه دهند، پایان تمام مباحث میزگردها و جلسات همین مسئولان آبفا و شهرداری ادعای کمبود اعتبار و درخواست اعتبار لازم است تا پرونده بسته شود.

 جالب است بدانید سالها اعتبار سیستم فاضلاب ناپدید شده اما کسی نمی داند کجا و چگونه!؟

 وزیر نیرو طرح جامع ارائه دهد، دولت اعتبار فراهم کند، پای کشورهای دیگر به میان آید تا وقتی اقدامات نمادین باشد دار و ندار مردم رنجدیده مناطق محروم همچنان زیر آب است ومصبت هایشان در زونکن روزمرگیخاک می خورد تا آبروی کلانشهر اهواز در فضای مجازی دست به دست شود.

نمی‌توان دلخوش اطلاع رسانی مدیریت بحران خوزستان ماند چون عملکرد در این سازمان به همان دقایق ۹۰ موکول می‌شود، تمام این مسائل را همه گفته اند اما؛ راه‌حل‌های غیرعملی و تکراری، تنها نتیجه پشت میز نشستن مسئولان خوزستانی در شرایط بحران است و آنچه برای این استان می ماند تلفات سرمایه، وقت، انرژی و نارضایتی اکثر مردمی است که بسیاری کوله بار می بندند و اعطای شهرهای زیبای جنوب را به لقایش می بخشند تا لااقل روزهای مانده از عمرشان را زیر آب و فاضلاب سرنکنند.

کافیست پای درد و دل مردمی بنشینی که تمام زندگی آنها پای روزمرگی بعضی مسئولان می‌رود تا بفهمی برای تهیه حتی یک رقم اندک وسایل زندگی‌شان چه خون دلی خورده اند، چقدر قرار است عکس و فیلم منتشر شود؟ زن ها آه بکشند؟ مردها پشت درهای بسته استانداری و فرمانداری دخیل ببندند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.