معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: طی هفته نخست آذر ماه با توجه به محدودیتهای جدید کرونایی به طور میانگین حدود ۱۵ درصد ظرفیت واحدهای اقامتی فعال در این استان با حضور مسافر تکمیل شد.

۱۵ درصد گنجایش واحدهای اقامتی فعال خراسان رضوی پُر است

به گزارش قدس آنلاین،  یوسف بیدخوری افزود: این روزها معادل یک چهارم واحدهای اقامتی رسمی استان شامل هتل، هتل‌آپارتمان و مهمانپذیر فعال بوده و بقیه به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ و کاهش چشمگیر ورود و خروج مسافر و گردشگران غیرفعال و تعطیل موقت هستند.

وی ادامه داد: براین اساس آمارگیری انجام شده ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی شامل هتلها ۱۳.۷ درصد، هتل آپارتمانها ۱۷.۴ درصد و در مهمانپذیرها ۱۵.۴ درصد تکمیل و بیش از ۸۰ درصد اتاقهای این مراکز اقامتی خالی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی همچنین با اشاره به کاهش چشمگیر و بی‌سابقه ورود و اقامت گردشگران خارجی در مشهد در شرایط کنونی افزود: هم اکنون بیش از هفت درصد میهمانان حاضر در واحدهای مهمانپذیر، حدود هشت درصد مسافران هتلها و حدود ۲۰ درصد مسافران هتل آپارتمانها را مسافران خارجی تشکیل می‌دهند.

بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی دارای مجوز هستند که بیش از هزار واحد آن را اماکن اقامتی تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.