ناظر گمرکات خراسان‌ رضوی گفت: در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ تن کالا در گمرکات استان وجود دارد که شامل پنبه، کود شیمیایی، مواد اولیه، ماشین‌آلات، ضایعات کارتن و موبایل است.

۷۰۰۰ تن کالا در گمرک خراسان رضوی دپو شده ‌است

به گزارش قدس آنلاین، امید جهانخواه در خصوص علل دپو شدن این کالاها عنوان ‌کرد: حدود ۵۵۰۰ تن از کل آمار کالاهای دپو شده در گمرکات، به‌ تازگی وارد گمرکات استان شده‌ و صاحبان کالا منتظر تبادل اسناد مالکیت کالا هستند. همچنین حدود ۱۰۰۰ تن از این کالاها، با توجه به تصمیمات اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، در حال انجام تشریفات گمرکی و ترخیص بوده و حدود ۳۰۰ تن مشمول مقررات متروکه شده‌ است.

وی بیان کرد: تاکنون در خصوص ازبین رفتن و گذشتن تاریخ انقضای کالاهای اساسی و فاسدشدنی، موردی در استان گزارش نشده‌ است.

ناظر گمرکات خراسان ‌رضوی در خصوص چالش‌های ایجاد شده برای گمرکات استان با شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: با توجه به بسته ‌شدن مرزهای کشور ترکمنستان، در سال گذشته امکان صادرات و ترانزیت کالا به کشور ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای میانه از طریق ترکمنستان با مشکل و کندی مواجه شد.

جهانخواه افزود: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده از طریق تمامی سازمان‌های ذیربط، مرز ریلی از ابتدای سال جاری و کامیونی به صورت محدود در مرز سرخس فعال شده و امیدواریم در آینده نزدیک، شاهد فعالیت مرز لطف‌آباد وهمچنین عادی ‌شدن تبادلات به این کشورها باشیم.

وی بیان کرد: امیدواریم صاحبان کالا با توجه به تصمیمات اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، هرچه سریع‌تر نسبت به اظهار کالا به گمرک و ترخیص محمولات خود اقدام کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.