رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی مرغداران گوشتی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر با عرضه بیش‌تر مرغ در بازار، قیمت در حال شکستن و پایین ‌آمدن در بازار است، این کاهش قیمت همچنان تا آخر هفته ادامه خواهد داشت و قیمت مرغ حتی از نرخ مصوب نیز کمتر خواهد شد.

قیمت مرغ از نرخ مصوب نیز کمتر خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، احمد بروغنی در خصوص علت افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر اظهار ‌کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ این بود که مرغداران تنها ۳۰ درصد نهاده را به ‌صورت دولتی دریافت کرده‌ بودند و ۷۰ درصد باقی‌مانده، از بازار توسط خود مرغدار و با نرخ آزاد خریداری شده‌ بود.

وی افزود: پیشنهاد شده بود برای اینکه مرغدار ضرر نکند و قیمت مرغ در بازار نیز تعدیل شود، قیمتی با میانگین قیمت بازار و نرخ مصوب به عنوان قیمت مرغ اعلام شود تا نرخ بشکند. قیمت میانگین مرغ زنده ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت میانگین گوشت مرغ در بازار حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ خواهد بود.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی مرغداران گوشتی خراسان رضوی در خصوص کاهش قیمت مرغ تا آخر هفته آتی عنوان کرد: در حال حاضر با عرضه بیش‌تر مرغ در بازار، قیمت در حال شکستن و پایین ‌آمدن در بازار است. قیمت مرغ در روز یکشنبه ۲۶ هزار تومان بود و این کاهش قیمت همچنان تا آخر هفته ادامه خواهد داشت و قیمت مرغ حتی از نرخ مصوب نیز کمتر خواهد شد.

بروغنی خاطرنشان‌کرد: عرضه مرغ با نرخ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومانی در بازار استان دیده نشده‌ است. قیمت مرغ در این مدت در بالاترین حد خود به ۴۱ هزار تومان رسید که در این بازه، اصلا مرغ زنده و مرغ در بازار وجود نداشت و از طرفی نهاده‌ای در اختیار مرغدار نبود، بنابراین جوجه‌ریزی کم بود.

وی با اشاره به عرضه تمامی نهاده‌های مرغداران به ‌صورت دولتی تصریح‌ کرد: در حال حاضر نهاده‌های تعلق گرفته به مرغداران بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد دولتی بوده و ادامه این روند باعث کاهش چشم‌گیری در قیمت مرغ خواهد شد.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی مرغداران گوشتی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر جوجه‌ریزی بسیار زیادی توسط مرغداران انجام شده که خود به افزایش عرضه و کاهش قیمت مرغ کمک خواهد کرد و با ادامه این روند، قطعا مرغ مازاد در بازار خواهیم داشت و باید به فکر صادرات به کشورهای همسایه باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.