بارش‌های پائیزه که در استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و لرستان زندگی روزمره بسیاری از شهروندان را مختل کرد و موجب آب‌گرفتگی و هم‌چنین انسداد راه‌های روستایی و شهری شد.

برف و باران ۸ استان کشور را درگیر کرد؛ روستاهای کردستان در محاصره برف

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: بارش باران در نوار غربی و جنوب غربی کشور طی دو روز گذشته موجب آب‌گرفتگی بسیاری از منازل و جاده‌های ارتباطی شد که این مشکلات بیشتر در استان‌های خوزستان و کردستان خودنمایی کرد.

آب‌گرفتگی در خوزستان

بارش‌های شدید که با جاری شدن روان آب‌ها همراه شد متأسفانه باری دیگر خانه‌های بسیاری از شهروندان اهوازی و هم‌چنین دو شهرستان رامهرمز و رامشیر را فراگرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان در همین رابطه از امدادرسانی در سه شهرستان ماهشهر، رامهرمز و رامشیر در پی بارندگی‌های شب گذشته تاکنون خبر داد.

علی خدادادی با اشاره به اعزام نیروهای جمعیت هلال‌احمر به مناطق متأثر از بارندگی، اظهار کرد: در پی وقوع بارندگی‌های شدید شب گذشته امدادرسانی به سه شهرستان ماهشهر، رامهرمز و رامشیر آغازشده است.

وی افزود: همچنین مشکلاتی در مناطق مختلف شهری و روستایی و مناطق اسکان عشایر در شهرستان‌های ماهشهر، بهبهان، گتوند، شوشتر، باغملک، آغاجاری، رامهرمز، رامشیر و شادگان رخ‌داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان بیان کرد: با توجه به‌شدت بارش‌های شب گذشته و آسیب دیدن برخی منازل مسکونی در شهرک‌های ولیعصر و گاما در شهرستان ماهشهر و مناطقی از دو شهرستان رامهرمز و رامشیر، امدادگران جمعیت هلال‌احمر اقدام به امدادرسانی و توزیع نایلون‌های پوششی در این مناطق کرده‌اند.

گفتنی است بخشدار سوسن از توابع ایذه نیز از تخریب برخی واحد های روستایی خبر داد و گفت: در جریان بارندگی‌های ۲ روز اخیر سقف ۱۰ خانه روستایی در این بخش فرو ریخته است.

حسین مرادی اظهار داشت: در ۲ روز اخیر سامانه بارشی به صورت متناوب در منطقه فعالیت کرده است و بارش باران موجب شده‌است که سقف ۱۰ خانه در روستای چال آبزا فرو بریزد.

انسداد راه ارتباطی ۸۵ روستا در کردستان

تداوم بارش برف در چند روز گذشته و شدت آن‌هم چنین روز گذشته موجب انسداد راه ارتباطی ۸۵ روستای استان کردستان شد.

مدیرکل راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان در همین رابطه اعلام کرد: هم‌اکنون راه ارتباطی ۶۰ روستا در دیواندره، ۱۵ آبادی در سقز و ۱۰ قریه در بیجار مسدود است.

محمدراشد مدرس گرجی افزود: تردد در تمام محورهای استان کردستان جریان دارد اما عبور و مرور در گردنه‌ها به‌ویژه محورهای سنندج - دیواندره - سقز، بیجار - زنجان، دیواندره - بیجار، سنندج - سروآباد - مریوان فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

تخریب امکانات روستایی در کهگیلویه و بویر احمد

در همین حال مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد خسارت‌های متعدد به راه‌ها و خانه‌های  روستایی خبر داد و گفت: طبق گزارشات ارسالی تاکنون طی بارش‌های اخیر راه‌های برخی روستایی شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه مسدود شدند.

محمد محمدی بابیان اینکه از روز چهارشنبه اعضای ستاد مدیریت بحران استان آماده‌باش هستند، افزود: بارش باران در استان از روز پنجشنبه آغازشده و همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: همچنین تخریب اراضی کشاورزی و ریزش سقف سه باب منزل مسکونی در شهرستان باشت گزارش‌شده است.

وی ادامه داد: به جهت شدت بارش‌ها استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح هشدار قرمز قرارگرفته است.

گفتنی است مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از مسدود شدن و اختلال در تردد راه ۲۵ روستای این استان خبر داد.

«محمدحسین نصیری راد» افزود: باوجود بارش‌ باران در سطح استان راه‌های اصلی، فرعی و شوسه‌ای استان باز هستند و تردد در این راه‌ها در جریان است.

وی اظهار کرد: جاده‌های خاکی ۲۵ روستا در بخش‌های مارگون، لوداب، چاروسا، دیشموک، سوق و بخش مرکزی لنده مسدود شده و با مشکل تردد مواجه شده اند.

انسداد راه‌های ارتباطی بوشهر

گزارش‌های رسیده از بوشهر نیز حکایت از انسداد و آب‌گرفتگی، چندین محور شهری و روستایی در شهرستان‌های دشتستان و گناوه دارد.

مدیرکل راهداری استان بوشهر در این رابطه گفت: محور ساحلی گناوه-بوشهر (شیف) مسیر رفت‌وبرگشت به علت بارندگی شدید و آب‌گرفتگی مسدود شده که مسیر جایگزین آن محور بزرگراهی گناوه-برازجان-بوشهر و برعکس است.

حمیدرضا علم ادامه داد: همچنین محورهای روستایی چاه تلخ -خواجه گیر- مال شهاب از توابع شهرستان دیلم در مسیر رفت‌وبرگشت و محور روستایی سمیعا-رودشور از توابع شهرستان دشتستان مسیر رفت‌وبرگشت، به دلیل آب‌گرفتگی مسدود شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.