وزیر دفاع با بیان اینکه هیچ جنایت، ترور و کار احمقانه‌ای بی‌پاسخ نخواهد ماند، گفت: جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و امر فرماندهی کل قوا را اجرا خواهیم کرد.

جنایتکاران را تعقیب و امر فرماندهی کل قوا را اجرا خواهیم کرد

قدس آنلاین: امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری‌زاده اظهار کرد: ما امروز با شخصیتی وداع می‌کنیم که  از نوجوانی با خدای خود پیمان بست، پیمان راسخ ادای حق و بر این پیمان پای فشرد و استقامت کرد و امروز به آن پیمان وفا کرد و به شرف شهادت رسید. این شرف، آبرو و توفیق را به روح بلند این شهید صمیمانه تبریک می‌گویم.

حاتمی گفت: فقدان او برای ما جانکاه است. اگر دشمنان رذیلانه دست به این جنایت نزده بودند و خون شهید ما را نریخته بودند چه بسا او در گمنامی از این دنیا می‌رفت اما امروز این شهید، که دیروز فقط الگوی جوانان و شاگردان و همراهان خود بود، امروز به همه جهان معرفی شد و او یک شخصیت جهانی است.

وی تاکید کرد: دشمنان بدانند این اولین شکست آنهاست. اگر شهید ما را کشتند تا نام او از بین برود نام او بلندآوازه شد. شکست دوم دشمن آنجاست که می‌خواست بگوید شهید ما در مسیری قدم برمی‌داشت که به نفع ملت ایران نبود. با رمز و کلمه هسته‌ای تلاش کرد این حرف را بگوید و شهید ما را بنیانگذار برنامه هسته‌ای ایران معرفی کند. غافل از اینکه این نه تنها باعث این نمی‌شود که از این جمله ناراحت شود بلکه این باعث افتخار ملت ایران و وزارت دفاع است. وزیر دفاع گفت: امروز با دشمنی مواجهیم که ۴۰ سال است می‌گوید گزینه نظامی روی میز است اما نه جرأت و نه فرصت استفاده از آن را پیدا کرد و آخر هم با سرافکندگی این گزینه را زیر میز برد. حاتمی با اشاره به بودجه پژوهشی وزارت دفاع، گفت: دیروز در جلسه بررسی لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۰ تصمیم گرفتیم که بودجه پژوهشی وزارت دفاع را دو برابر کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: هیچ جنایت، ترور و کار احمقانه‌ای بی پاسخ نخواهد ماند. جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و امر فرماندهی کل قوا را اجرا خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: از ملت‌ها و دولت‌هایی در این حادثه احساس مسئولیت کرده و نسبت به ترور ابراز انزجار کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم، اما دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی که مماشات کردند بدانند که با این کار تروریست‌ها را وقیح تر می‌کنند و اگر در این نظرات دوگانه خود بمانید، ترور روزی دامان شما را خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.