مدیر عامل شرکت قند تربت حیدریه گفت: راندمان تولید این کارخانه، ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کارخانه های قند کشور است.

فعالیت کارخانه قند تربت با راندمان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  احسان اژدری بیان کرد: مهمترین شاخص تولید در صنایع قند، ضریب استحصال تجاری و راندمان تولید است که آخرین بار به عدد ۸۵.۰۳ دست یافتیم.
وی ادامه داد: بالا بودن ضریب استحصال کارخانه قند تربت حیدریه باعث شده تا این مجموعه در بین کارخانه های قند سطح کشور، رتبه مناسبی اخذ کند.
مدیر عامل شرکت قند تربت حیدریه با اشاره به این که در مقایسه با سال گذشته تا کنون ۴۰ درصد افزایش تحویل چغندر داشته ایم، تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان فصل بهره برداری ۲۰۰ هزار تن چغندر دریافت کنیم.
وی ادامه داد: این چغندرها بیشتر از کشاورزان شهرستان های فریمان، تربت جام، تربت حیدریه، نیشابور، رشتخوار، جلگه رخ، خواف، قائن و سبزوار ارسال شده است.
اژدری افزود: با توجه به مازاد چغندر در استان های غربی کشور، بخشی از نیاز کارخانه از این مناطق و همچنین استان خراسان جنوبی تأمین می شود.
وی از انعقاد قرارداد این شرکت با هزار و ۲۵۰ کشاورز برای دریافت چغندر سخن گفت و خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.
اژدری در پاسخ به این سوال که شرکت قند تربت حیدریه چه اقدامات جدید یا نوآوری را در سال جهش تولید انجام داده است؟ گفت: بررسی تولید محصولات جایگزین شکر و فرآورده های جانبی برای ایجاد ارزش افزوده، پیگیری و سرمایه گذاری در کشت پاییزه چغندر و همچنین کشت گیاهان جایگزین دیگر همانند چیگوری، از جمله این موارد به شمار می رود.
وی ادامه داد: همچنین در این راستا، ارائه آموزش های ترویجی به کشاورزان برای بالا بردن راندمان تولید در هکتار، استفاده بهینه از آب و خدمات مکانیزاسیون، از اولویت بالایی برخوردار بوده است.
اژدری درباره کیفیت چغندرهای دریافتی تصریح کرد: شاخص کیفیت، تعیین درصد قند می باشد که در سال جاری نیم واحد از سال گذشته بالاتر است.
مدیر عامل شرکت قند تربت حیدریه با بیان این که فعالیت فصلی کارخانه تا اواخر دی ماه به طول خواهد انجامید، گفت: در حال حاضر این کارخانه با مصرف روزانه ۲ هزار و ۸۰۰ تن چغندر معادل ۹۰ درصد ظرفیت اسمی در حال فعالیت است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.