معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۳۰ خانواده دو معلول به بالا صاحب خانه شده اند و هنوز هزار و ۳۰۰ خانواده دیگر بدون مسکن هستند.

هزار و ۳۰۰ خانواده ۲ معلول به بالای خراسان رضوی مسکن ندارند

به گزارش قدس آنلاین، حمیده محدث معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: امسال به ازای هر خانواده دو معلول به بالای استان در شهرها ۱۴۰ میلیون تومان و در روستاها ۷۶ میلیون کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که از ابتدای سال تاکنون ۵۳۸ خانواده با استفاده از کمک‌های بلاعوض صاحب خانه شده اند.
او افزود: تا پایان امسال اخذ ۴۰ سهمیه دیگر از سازمان بهزیستی کشور مورد موافقت قرار گرفته است که شهرستان‌ها می‌توانند بدون هیچ گونه محدودیتی برای خانواده‌های دو معلول به بالا در صورت داشتن شرایط ثبت نام کنند.
 معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: خانواده‌هایی می‌توانند از این کمک بلاعوض استفاده کنند که زمین داشته باشند و تاکنون تسهیلات مسکن را دریافت نکرده باشند؛ اگر شرایط وام را نیز داشته باشند می‌توانند از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بنیاد مسکن استفاده کنند.
محدث بیان کرد: رقم پرداختی کمک‌های بلاعوض برای خانواده‌های دومعلول به بالا امسال نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است و خوشبختانه تاکنون ۵۳۸ خانواده دومعلول به بالای استان با استفاده از این کمک‌ها خانه دار شده اند.
او به اجرای طرح مسکن ایتام در استان اشاره و تصریح کرد: هر یتیمی که پدر و مادر نداشته باشد و قیم از او نگهداری می کند ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن به او داده می‌شود که خراسان رضوی با ۱۱۰ یتیم دارای قیم در کشور بیشترین کمک بلاعوض را برای ساخت مسکن ایتام به خود اختصاص داده است و تاکنون ۴۳ نفر کار ساخت مسکن خود را شروع کرده اند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی از اجرای طرح ساخت مسکن برای زنان سرپرست خانوار خبر داد و تاکید کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین بهزیستی و قرارگاه خاتم الانبیا منعقد شده است در این زمینه متقاضی نیازی به هیچ آورده‌ای ندارد و ۷۵ درصد هزینه‌های ساخت را بهزیستی و ۲۵ درصد باقی مانده را قرارگاه خاتم الانبیا پرداخت می‌کند و در صورت نیاز متقاضی می‌تواند از تسهیلات بنیاد مسکن استفاده کند که این طرح در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها در حال اجراست و تاکنون ۶۷ مورد تحت حمایت این تفاهم نامه قرار گرفته اند.
محدث با اشاره به پرداخت ۲۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض بابت اجاره مسکن مددجویان آسیب دیده از کرونا در استان اظهار کرد: این رقم در شهرهای بزرگ به ازای هر خانواده ۶ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در روستاها ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. محدث همچنین از پرداخت تسهیلات ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه با کمک بنیاد علوی برای رهن منازل مددجویان نیازمند در شرایط کرونا خبرداد.
او با بیان اینکه مشارکت ۲۸ میلیارد ریالی خیران از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان افزود: به رغم همه مشکلات اقتصادی، خیران در شرایط سخت پای کار بودند و حتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر کمک کردند که در این زمینه بیش از ۷۳ هزار سبد معیشتی نیز بین جامعه هدف بهزیستی دراستان توزیع شد.
معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال ادامه داد: امسال از محل بند پ تبصره ۱۶ بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به بهزیستی استان اختصاص یافته است که تاکنون ۸۰ درصد این تسهیلات جذب شده و شهرستان بردسکن توانسته ۵۱ درصد آن را جذب کند.
محدث تعهد اشتغال بهزیستی در امسال را بیش از ۵ هزار نفر اعلام و بیان کرد: تاکنون ۴۶ درصد این تعهد تحقق یافته است. همان طور که خراسان رضوی در تمام حوزه‌ها بین استان‌های کشور خوش نام و پیشرو است بتوانیم با کمک مدیران شهرستان‌ها ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال را در حوزه بهزیستی محقق کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.