۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 730061

محمد حاجیان شهری از عضویت در شورای شهر مشهد استعفا کرد.

عضو شورای شهر مشهد استعفا کرد

در بخشی از نامه استعفای محمد حاجیان شهری، رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد خطاب به  محمدرضا حیدری رییس شورای اسلامی شهر مشهد آمده است: «ضمن آرزوی توفیق، به پیوست تصویر نامه استعفای اینجانب محمد حاجیان شهری از عضویت در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور تقدیم می گردد.

خواهشمند است وفق ماده ۷۷ آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اقدام فرمایید».

همچنین در نامه وی خطاب به مردم مشهد آمده است:

«حدود سه سال پیش این افتخار را یافتم تا با قرار گرفتن در لیست امید مورد حمایت جریان اصلاح طلبی که با شعار تغییر در وضعیت مدیریت شهری وارد کارزار انتخابات شوراهای اسلامی شهر مشهد مقدس شده بود، با رای اعتماد بالای شما مردم خوب و به عنوان نماینده شما مردم بزرگوار، در شورای اسلامی شهر شروع به خدمت نمایم. همچنین، بعید می‌دانم که هیچ‌یک از اعضای فعلی شورا، در صورت کاندیداتوری مستقل می‌توانست اینچنین مورد اعتماد شما قرار گیرد.

انگیزه فراوان و زیادی داشتم، رأی و اعتماد شما نیز اراده و انگیزه‌ام را دوچندان نمود که برای اصلاح مدیریت شهری و به‌تبع آن تلاش برای فراهم آوردن شرایط برای زندگی و حکمرانی بهتر برای مردم شهرم تلاش کنم در این مسیر تمام توان و تخصص و تجربه خودم را بکار گرفتم، خدای خویش را شاهد می گیرم که در این مسیر از هیچ کوششی دریغ ننموده‌ام تا جایی که به دلیل فشارکاری راهی بیمارستان شدم، اما در طی این سه سال تمام تلاش خود را مصروف پاسداری از اعتماد شما و ارتقای سطح مدیریت شهری نموده‌ام و اعتقاد دارم تا رسیدن به شهری ایده آل و در شان مردم شریف مشهد، راهی بس دشوار و طولانی در پیش است و تبیین درست مسیر حرکت و اصلاح امور لازمه این امر مهم است.

مدتی همراه و همگام با مدیریت شهری بودم که متاسفانه عدم شفافیت در بسیاری از مسائل و عدم تحقق شفافیت در مسیر تغییر را شاهد بودم لذا مسیر کاری و قانونی را در پیش گرفتم تا شاید بتوان کاری کرد و با همراهی منتقدان مدیریت شهری کنونی گام‌های بلندی در جهت محقق شدن شفافیت برداشتم. بنده بر این باور بوده و هستم که شفاف بودن و شفاف عمل کردن یکی از راه‌های کاهش فساد، بهبود شرایط معیشت مردم و کسب رضایت مندی عموم مردم است اما امروز شاهد مسائلی همچون دروغ، پنهان کاری، مسئولیت ناپذیری، تهدید، تطمیع و مسامحه و معامله هستم که متاسفانه با ساز و کار موجود هیچ امیدی به اصلاح آن نیست.

 مدتی خاموش ماندم و به احترام حرفی نزدم. تا شاید اوضاع با کمک ناصحان مشفق خارج از شورا آنگونه که باید و شاید در مسیر درست پیش برود ولی هر چه زمان گذشت بر میزان مسائل آنچنان افزوده شد که دیگر نمی‌توان سکوت کرد. در این اواخر با همراهی عده‌ای دیگر از اعضای دغدغه‌مند شورا تمام سعی و تلاش خود را معطوف نمودم تا جلوی ضرر بیشتر را بگیریم اما متأسفانه از آنجا که تمام تلاش من و سایر اعضای همراه برای جلوگیری از بسیاری از مسایل مورد توجه سایر اعضای شورا قرار نگرفت و بار سنگین امانتی که بر دوشم گذاشتید را سنگین‌تر نمود به سهم خودم شرمنده شما هستم که می بینم نمی‌توانم برای بهبود حال و روز شما خوبان کاری از پیش ببرم.

لذا در همین جا اعلام می کنم با توجه به شرایط موجود، دیگر تحمل این شرایط برایم بسیار گران و سخت است و ضمن عذر خواهی از شما مردم شریف مشهد، استعفای خودم را به شما تقدیم می کنم تا شاید بتوانم حداقل به این روش صدای خودم را به گوش کسانی که خود را به خواب زده اند برسانم.

پروردگارا! به من آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم و شهامتی، تا تغییر دهم آنچه را که می‌توانم و بینشی تا تفاوت این دو را بدانم».

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.