رییس اتاق اصناف سبزوار گفت: در اعمال محدودیت‌های جدید مقابله با کرونا از ابتدای آذرماه تا کنون ۷۰۰ واحد صنفی متخلف در سبزوار تذکر گرفته و یا اخطار کتبی دریافت کرده‌اند و ۶۵ واحد صنفی متخلف که با وجود اخطار، دوباره به فعالیت غیر قانونی خود ادامه داده بودند مهر و موم شده‌اند.

۷۰۰ واحد صنفی متخلف از محدودیتهای کرونایی در سبزوار تذکر گرفتند

به گزارش قدس آنلاین،  علی کیانی افزود: عمده تخلف واحدهای صنفی سبزوار که مشمول تعطیلی دو هفته‌ای شده‌اند فعالیت غیر رسمی یا فعالیت در حالت کرکره‌های نیمه باز بوده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۵ درصد مشاغل گروه ۲، سه و چهار این شهر که مشمول تعطیلی دو هفته‌ای شده‌اند از مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا پیروی می‌کنند.

رییس اتاق اصناف سبزوار گفت: تیم‌های بازرسی شامل فرمانداری، اصناف، صنعت و معدن، بهداشت، اماکن، نیروی انتظامی، بسیج و تعزیرات در سبزوار فعال هستند.

کیانی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، این محدودیت‌ها شامل مشاغل گروه یک شامل نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، مواد پروتئینی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها و چاپخانه‌ها، تعمیرگاه‌ها و لوازم یدکی و مشاغل فنی نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، توصیه‌های بهداشتی به سایر واحدهای صنفی این شهر ابلاغ شده است و چنانچه واحدی تخلف کند با آن برخورد می‌شود.

او اضافه کرد: سامانه تلفنی ۱۲۴ نیز آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی از نحوه عرضه کالا و خدمات است.

۱۷ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

سبزوار در ۲۴۱ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۸۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۸۷۵ تن  رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.