کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: به دلیل مشکلات عدیده ناشی تحریم‌های ظالمانه، هیچ محموله جدید از واکسن آنفلوآنزا به کشور وارد نشده است.

محموله جدیدی از واکسن آنفلوآنزا به کشور وارد نشده است

قدس آنلاین: دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی کشور در در رابطه با آخرین وضعیت واردات واکسن  آنفلوآنزا به کشور، به قدس آنلاین گفت: همان طور که پیش از این نیز عنوان شده است به دلیل مشکلات عدیده‌ای که به واسطه تحریم های ظالمانه کشور با آن مواجه شده‌ایم، هیچ محموله جدیدی از واکسن آنفلوآنزا به کشور وارد نشده است.

جهانپور در پاسخ به این پرسش که آیا واکسن آنفلوآنزایی که تاکنون وارد کشور شده کفاف آن بخش از جامعه که در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا قرار دارند همچون کادر درمان؛ افراد دارای بیماری زمینه ای ، زنان باردار، بیماران قلبی و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی را می‌دهد یا نه گفت: واکسن آنفلونزای وارداتی که در سال جاری وارد کشور و توزیع شده است بیش از سال‌های گذشته بوده و برخی از گروه‌های اولویت دار هم این واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد با توجه به اینکه عملا فصل تزریق واکسن آنفلوآنزا و زمان اثربخشی آن تا حدی گذشته است بعید است دیگر واکسن آنفلوانزا به کشور وارد شود. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهسا ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    خودشون و خانواده هاشون واكسن زدن . به سالمندان ما كه نرسيد.