رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد گفت: اجرای کل پروژه های شهرستان در بحث آبخیزداری نیازمند اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی است.

اجرای پروژه های آبخیزداری در خلیل آباد نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش قدس آنلاین از خلیل آباد، مهدی مظفر جلالی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد:  قسمت جنوب شهرستان مطالعه نداشت و سیل هر ساله خسارات شدیدی به بخش کشاورزی وارد می کرد که در حال حاضر مطالعه این امر به پایان رسید و انشالله با تخصیص اعتبار، خسارت هایی که شده جبران خواهد شد و فرصت خوبی برای کشاورزان منطقه است که از آبهای پشت بند ها و سد ها که دپو می شود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان ۲۰ بند خاکی داریم که حجم این بند ها حدود ۲ میلیون متر مکعب در هر آبگیری است افزود: با توجه به خسارت هایی که سیل سال گذشته به سازه های حوزه شهری وارد کرد با پیگیری های که  توسط فرماندار شهرستان و اداره کل انجام شد مجدد کلیه سازه ها در حوزه شهری مرمت شد و هم اکنون آماده آب گیری می باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی خلیل آباد با تاکید بر اینکه اگر  این سازه ها نبود شهر خلیل آباد و روستاهای مجاور از سیل سال گذشته خسارت شدیدی می‌دید بیان کرد: عملیات پخش سیلاب یکی از درخواست های مهم این اداره است که علیرغم بازدید های اداره کل و شرکت مطالعه کننده هنوز این امر محقق نشده است.

مظفر جلالی با بیان اینکه در سطح شهرستان ۲۰ هزار هکتار طاق زار داریم گفت: آسیب رساندن به این طاق زار ها خط قرمز منابع طبیعی است و شهروندان در صورت مشاهده فردی که به این طاق زار ها آسیبی وارد میکند به همکاران ما اطلاع بدهند و یا به تلفن ۱۵۰۴ تماس بگیرند تا در اسرع وقت پیگیری و برخورد قانونی صورت بگرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.