سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: فراخوان پروژه ساخت و بهره برداری از دومین نیروگاه بیوگاز مشهد واقع در جاده میامی منتشر شد.

انتشار فراخوان بهره برداری از دومین نیروگاه بیوگاز مشهد

به گزارش قدس آنلاین،   مهدی حاتمی سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: فراخوان پروژه ساخت و بهره برداری از دومین نیروگاه بیوگاز مشهد واقع در جاده میامی با حجم سرمایه گذاری۴۰۰میلیارد ریال و ظرفیت ۶۰۰ کیلو وات در ساعت منتشر شد.

او افزود: با توجه به اینکه موضوع پسماند یکی از دغدغه های مدیریت شهری بوده است، فراخوان پروژه استحصال بیوگاز از لندفیل میامی و احداث و بهره برداری نیروگاه بیوگازسوز توسط معاونت اقتصادی شهرداری و با هدف تحقق اقتصاد چرخشی، بازیافت مواد و تولید انرژی با مشارکت بخش خصوصی منتشر شد.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه پس از نیروگاه بیوگاز طرق این دومین نیروگاه بیوگاز در مشهد خواهد بود، ادامه داد: به همین منظور با هماهنگی سازمان مدیریت پسماند و به لحاظ تجارب موفق شهرداری مشهد در استخراج گاز حاصل از مراکز دفن زباله نسبت به امکانسنجی اقتصادی پروژه ساخت نیروگاه بیوگاز(تولید انرژی الکتریکی از گاز لندفیل ایستگاه شماره ۲پسماند) منطبق بر مطالعات فنی سازمان مدیریت پسماند اقدامات لازم انجام شده است.

حاتمی بیان کرد: با دفن سالیانه زباله در محل های منتخب، انفعالات شیمیایی عظیمی صورت می گیرد که نتیجه آن تولید گاز متان است. این با حفر ۷۰۰چاه و در فرایند لوله گذاری به کارخانه بیوگاز منتقل و پس از سوزاندن گاز متان منجر به تبدیل برق می گردد.

او تصریح کرد: این پروژه تاثیر بسزایی در جلوگیری از انتشار آلایندگی در محیط زیست، کاهش مصرف انرژی فسیلی و ایجاد انرژی الکتریسیته خواهد داشت.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تاکید کرد: حجم سرمایه گذاری این پروژه۴۰۰میلیارد ریال و ظرفیت کارخانه۶۰۰ کیلووات در ساعت است، همچنین اطلاعات مربوط به نحوه مشارکت بخش خصوصی فعال در حوزه مربوطه در قالب فراخوان منتشر شده است که از طریق سایت معاونت به آدرس www. Eco.mashhad.ir قابل دسترسی می باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.