رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به دستگیری «مرتضی کهنسال» خاطرنشان کرد: هرگونه اقدام به درمان در حوزه پزشکی نیازمند تحصیلات و مدرک معتبر در این زمینه است؛ در غیر این صورت، هر فردی که مبادرت به کار درمان بیماران بدون صلاحیت لازم کند، به عنوان مداخله‌گر شناخته شده و مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

جزئیات دستگیری یک مداخله‌گر درمان در مشهد

به گزارش قدس آنلاین،  علی بیرجندی‌نژاد در خصوص دستگیری یکی از مداخله‌گران سلامت اظهار کرد: علت دستگیری مرتضی کهنسال این بود که بدون تایید صلاحیتش از طرف مراجعه علمی و پزشکی اقدام به مداخله در کار درمان بیماران کرونایی کرده بود.

وی ادامه داد: هر گونه اقدام در حوزه بهداشت و سلامت مردم و پرداختن به فعالیت درمانی باید با تایید مراکز علمی و پزشکی باشد و حتما فرد درمانگر ضمن دارا بودن پروانه اشتغال باید مدرک تحصیلی معتبر در هر حوزه پزشکی به دست آورده باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: علاوه بر تمام این موارد هر فرد درمانگر باید برای محلی که می‌خواهد اقدام به فعالیت درمانی کند، از طریق مراجع قانونی و سازمان نظام پزشکی مجوز فعالیت در آن حوزه را اخذ کند در غیر این اگر درمانگر فرایند گفته شده را طی نکرده باشد، یقینا به عنوان مداخله‌گر شناخته شده و مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

بیرجندی نژاد با اشاره به دستگیری مرتضی کهنسال افزود: فرد مذکور فاقد هرگونه مدرک معتبر و تحصیلات لازم در حوزه پزشکی و طب سنتی است، بنابراین صلاحیت علمی مورد نیاز برای ورود به کار درمان بیماران کرونایی را ندارد و به تبع امکان دریافت مجوز را هم نداشته اما با این وجود فرد مذکور به مداخله در امور پزشکی مبادرت کرده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد تصریح کرد: بر همین اساس گزارش تخلف فرد خاطی از طرف سازمان نظام پزشکی مشهد و با همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مراجع قانونی داده شد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بازار داغ سلامت این روزهای جامعه افراد سود جوی بسیاری از شرایط حاکم سوء استفاده می‌کنند و کار را برای کادر درمان دشوار می‌کنند.

بیرجندی نژاد با اشاره به مخاطرات و آسیب‌هایی که از طرف این افراد سودجو ممکن است گریبان افراد جامعه را بگیرد، به تمام مردم توصیه کرد که هنگام مراجعه به مراکز درمانی از تخصص فرد درمانگر و برخوردار بودن وی از مجوزهای لازم و همچنین شماره نظام پزشکی او اطمینان حاصل کنند و تحت تاثیر تبلیغات اشتباه و کذبی که در فضای مجازی از سوی این افراد انجام می‌شود، قرار نگیرند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلفی همچون نداشتن مجوز نظام پزشکی و یا مدرک معتبر تحصیلی می‌توانند این تخلفات را به سازمان نظام پزشکی و واحد نظارت معاونت درمان علوم پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گزارش کنند.

وی با بیان اینکه طب اسلامی به طور کامل از طرف علمای اسلامی کشور رد و مردود شناخته شده است، ادامه داد: تمام علما به صراحت بارها اعلام کرده‌اند چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد و تمام بزرگان دینی ما برای معالجه مسائل جسمانی و سلامتی خودشان به طبیب مراجعه می‌کردند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه به هیچ عنوان طب اسلامی را تایید نمی‌کنیم، در خصوص طب سنتی نیز افزود: باید به اطلاع مردم رسانده شود که در خصوص داروهای طب سنتی برای درمان کرونا مانند سایر داروها ابتدا در گام‌ نخست باید این داروها آزمایش‌ها و تاییدیه‌های لازم را در این زمینه کسب کنند و پس از اخذ تاییدیه‌های لازم از مراکز معتبر علمی می‌توان گفت که این داروها در درمان موثر واقع شده‌اند.

بیرجندی نژاد اظهار کرد: در حال حاضر برای بیماری کرونا درمان قطعی وجود ندارد، چه در حوزه علم کلاسیک و داروهای شیمیایی و چه در حوزه طب سنتی مهم‌ترین عامل کنترل بیماری کرونا پیشگیری، فاصله گذاری اجتماعی و قطع چرخه انتقال ویروس کرونا است.

وی افزود: سایر درمان‌ها به عنوان درمان‌های نگهدارنده شناخته می‌شوند و یک سری توصیه‌های بهداشتی و غذایی قطعا می‌تواند تا حدودی به پیشگیری و درمان این بیماری کمک کند همچنین برخی داروهایی که در علم کلاسیک پزشکی برای کمک به درمان کرونا تایید شده است، با دستور پزشک می‌تواند در فرایند درمان اثر بخش باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: با وجود به کارگیری تمام اصول علمی پزشکی کلاسیک و شیمیایی و طب سنتی متاسفانه روزانه شاهد آن هستیم که تعداد بسیاری از هم وطنانمان به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند و این بیانگر این موضوع مهم است که برای بیماری کرونا درمان قطعی وجود ندارد و کماکان مهم‌ترین اقدامی که در کنترل این ویروس می‌توانیم انجام دهیم، پیشگیری است.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.