فرماندار کاشمر گفت: آرامگاه شهید مدرس، مرد دین و سیاست با حمایت‌های آستان قدس رضوی به یک پایگاه فرهنگی و معنوی در منطقه تبدیل شده است.

آرامگاه شهید مدرس پایگاه فرهنگی و معنوی در منطقه است

به گزارش قدس آنلاین،  مسلم ساقی امروز  همزمان با هشتاد و سومین سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس با حضور در این آرامگاه افزود: قبر شهید مدرس پس از شناسایی و بازسازی توسط عاشقان و علاقه‌مندان وی به قبر "آقای شهید" مشهور شد و از آن زمان همواره مورد احترام مردم آزاده و شهید پرور شهرستان کاشمر بوده است.

وی ادامه داد: مردم‌داری، استبدادستیزی، ساده‌زیستی و استقلال شخصیتی به عنوان ویژگیهای بارز شهید مدرس باعث شد وی به عنوان یکی از چهره‌های درخشان تاریخ تشیع و ایران اسلامی به‌شمار رود.

فرماندار کاشمر گفت: شهید مدرس همواره با بهره گیری از مکتب ائمه اطهار و معصومین (ع) همیشه با دشمن شناسی و دشمن ستیزی در راه اعتلای دین و ارزشهای اسلامی در دفاع از مظلوم در مقابل ظلم ایستاد.

وی افزود: بازخوانی و تأمل در اندیشه و آرای شخصیت‌هایی همچون شهید مدرس به عنوان یک فقیه آگاه و با تقوا، تکلیف و وظیفه همه ما است تا با معرفی و تبیین ابعاد زندگی آنان پاسدار تلاش‌های بی‌دریغ آنها باشیم.

ساقی ادامه داد: طرح‌های توسعه آرامگاه شهید مدرس با چشم‌انداز ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی در ابعاد کالبدی زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این مجموعه را به عنوان عنصر قوی و هویت ساز برای شهر کاشمر تبدیل کرده است.  

وی گفت: ضمن گرامیداشت روز مجلس شورای اسلامی و هشتاد و سومین سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس، بر ساحت اقتدار ایمانی ایشان ادای احترام می‌کنیم واز تلاش‌ها و زحمات همه دست اندرکاران و مشتاقانی که بی دریغ در جهت تبیین اندیشه‌های منور این شهید اهتمام ورزیده‌اند قدردانی می‌نماییم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.