عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برای فرهنگ‌سازی به ویژه ترویج سبک و سیره رضوی، رسانه قدرتمندترین ابزار است.

جشنواره امام رضا(ع) خوراک فکری مناسبی برای رسانه‌ها مهیا می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، امیرحسین بانکی پور فرد،  در خصوص عملکرد رسانه و فعالین فرهنگی در توسعه و ترویج سیره رضوی بیان داشت: اگر بخواهیم در سطح جزء به این قضیه نگاه کنیم آنچه مسلم است وقتی این دوران را با گذشته مقایسه می‌کنیم می‌بینیم آستان قدس رضوی نسبت به قبل در این زمینه عملکرد خوبی داشته و در این خصوص کارهای تبلیغی و ترویجی مطلوبی انجام داده است ولی در سطح کلان و اینکه آیا توانسته‌ایم در معادلات فرهنگی کشور تاثیری داشته باشیم باید بگویم کاری صورت نگرفته است.
وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه هنوز آنطور که باید و شاید سیره رضوی بصورت فرهنگ در جامعه و خانواده‌های ما پیاده نشد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عنصر فرهنگ‌سازی بیشتر در دست رسانه‌هاست اظهار داشت: ما متاسفانه نتوانسته‌ایم از این پتانسیل قوی بطور جدی در ترویج آموزه‌ها و سیره رضوی استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: در سطح کلان برای اینکه سیره رضوی را در سطح جامعه فرهنگسازی کنیم بایستی با قدرتی بیشتر از ظرفیت رسانه استفاده کنیم به عنوان مثال به سینما و تلویزیون که مخاطب بیشتری دارد ورود پیدا کنیم.
بانکی پور فرد در پایان گفت: باید آستان قدس رضوی با ارائه فیلمنامه و سوژه‌هایی به رسانه ملی و دیگر اصحاب جراید به آنان خوراک فکری در راستای فرهنگ و سیره رضوی بدهد دهد تا با جدیت تمام در تحقق این مهم قدم بردارند و این جشنواره تا حدودی می‌تواند زمینه را برای ارائه خوراک فکری فراهم نماید.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.