۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
کد خبر: 730133

وزارت امور خارجه روسیه ترور محسن فخری‌زاده دانشمند ایرانی را بشدت محکوم کرد.

واکنش روسیه به ترور شهید فخری‌زاده

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای نوشت: قتل (ترور) روز ۲۷ ماه نوامبر دانشمند ایرانی محسن فخری زاده در ایران را قاطعانه محکوم می کنیم. 

در بیانیه گفته شده است: در رابطه با ماهیت تحریک آمیز این عمل تروریستی که آشکارا برای بی ثبات کردن اوضاع و تشدید امکان مناقشه درمنطقه هدف گیری شده است،  ابراز نگرانی جدی می کنیم.

وزارت خارجه روسیه می گوید: هر کس که در پست سر این قتل (ترور) قرار گرفته باشد و برای استفاده از آن برای منافع سیاسی خود استفاده کند باید مسوولیت کار خود را بپذیرد.

در بیانیه آمده است: اولویت تغییر ناپذیر روسیه ثبات و امنیت درمنطقه خاورمیانه و خلیج فارس است. تلاش ها و ابتکارات ما در چارچوب سازمان ملل و سایر میادین بین المللی و در روابط دوجانبه با کشورهای منطقه برای تحقق آن هدف گیری شده است.

وزارت خارجه روسیه در پایان بیانیه خود از همه طرف ها خواسته است از اقداماتی که سبب تشدید تنش ها می شود بپرهیزند.

تروریست‌های بیگانه عصر جمعه- هفتم آذر- با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک دستگاه خودروی نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد.

در اثر این تیراندازی و انفجار، فخری‌زاده به‌شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارد شده در بیمارستان به شهادت رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.