رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: معلولان این شهرستان در بحران شیوع کرونا برای تامین هزینه‌های مواد ضدعفونی و لوازم بهداشتی نیازمند حمایت هستند.

معلولان برای پیشگیری از کرونا نیازمند حمایت هستند

به گزارش قدس آنلاین، علی آراسته به مناسبت هفته جهانی معلولان افزود: با توجه به افزایش تورم در بخشهای مختلف از جمله هزینه تامین لوازم بهداشتی و مشکلات اقتصادی معلولان و خانواده های آنان خیران باید حمایت بیشتر برای تامین ملزومات مورد نیاز این قشر داشته باشند.

وی ادامه داد: اداره بهزیستی گناباد ماهانه پنج میلیون و ۴۰۰ هزار ریال بابت هزینه نگهداری و تامین وسائل و ملزومات مورد نیاز هر یک از معلولان پرداخت می کند که با توجه به افزایش قیمت کالاها این میزان جوابگوی نیاز نیست.

رییس اداره بهزیستی گناباد اشتغال و ساماندهی معابر عمومی را از دیگر دغدغه‌های شهروندان معلول ذکر کرد و گفت: توجه بیشتر مسوولان و دست‌اندرکاران ذیربط نسبت به این مهم ضروری است.

وی افزود: اختصاص سه درصد سهمیه استخدامی دستگاههای اجرایی به معلولان در گناباد مورد توجه قرار نمی گیرد و با وجود حمایت دولت در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به معلولان این قشر در اخذ این تسهیلات از بانکها با مشکلات متعدد از جمله معرفی ضامن مواجه هستند.

آراسته ادامه داد: با وجود تسهیلاتی که بهزیستی برای به کارگیری معلولان در واحدهای تولیدی پرداخت می کند از جمله تسهیلات قرض الحسنه و پرداخت ۲۳ درصد بیمه سهم کارفرما، متصدیان این واحدها تمایل چندانی به استخدام این قشر ندارند.

وی گفت: از مجموع ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی تخصیص یافته به گناباد طی سالجاری ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به ۳۵ نفر پرداخت شده و ۵۵ نفر از متصدیان واحدهای تولیدی در مجموع به مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال از بیمه سهم کارفرما بابت اشتغال زایی معلولان در واحدهای خود برخوردار شده‌اند.

رییس اداره بهزیستی گناباد افزود: با توجه به ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان و اعضای خانواده آنان که ساعتهایی در طول روز به نگهداری معلولان اختصاص می دهند، آنان می توانند یک ساعت کمتر از سایر همکاران در محل کار حضور داشته باشند که این امر در ادارات رعایت می شود ولی در بخش خصوصی و واحدهای تولیدی رعایت نمی شود که مشکلاتی برای اعضای خانواده معلولان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ۱۷ تن از معلولان گنابادی یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه و ۱۲ نفر از این قشر هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات مسکن دریافت کرده‌اند و ماهانه یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال یارانه بابت خدمات به معلولان در مراکز نگهداری این شهرستان پرداخت می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.