وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم رونمایی از سامانه الکترونیکی تأییدیه تحصیلی اظهار کرد: پایان جعل مدارک تحصیلی و صرفه‌جویی در زمان از مزایای سامانه الکترونیکی تأییدیه تحصیلی است.

جعل مدارک تحصیلی آموزش و پرورش غیرممکن شد/ توضیحات وزیر

به گزارش قدس آنلاین، محسن حاجی میرزایی شامگاه گذشته در مراسم آغاز بهره‌برداری از این سامانه گفت: این تأییدیه برای افرادی که درخواست ادامه تحصیل در دانشگاه و یا اشتغال را آغاز کرده و یا دارالترجمه‌های قوه قضائیه یا سفارتخانه‌ها را داشته باشند، صادر خواهد شد.

وی افزود: یکی از خدمات پر تقاضا و مستمر تأییدیه مدرک تحصیلی است و افرادی که در مدارس داخل یا خارج از کشور در طی زمان‌های مختلف و در هر یک از دوره‌های تحصیلی و نظام‌های آموزشی تحصیل‌کرده باشند می‌توانند این تأییدیه تحصیلی را دریافت کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: آن‌هایی که به گذرگاه خدمات عمومی دولت متصل هستند می‌توانند به‌طور مستقیم این تأییدیه را دریافت کنند و آن‌هایی که متصل نیستند گذرواژه و رمز عبور جداگانه برای دریافت تأییدیه را دریافت خواهند کرد.

حاجی میرزایی گفت: همه دانشگاه‌ها هم‌اکنون به این سامانه دسترسی دارند و می‌توانند مدرک تحصیلی را دریافت کنند. با راه‌اندازی این سامانه هم از جعل مدارک تحصیلی جلوگیری خواهد شد و هم از حضور مستقیم متقاضیان در ادارات آموزش و پرورش صرفه‌جویی می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش یادآور شد: با راه‌اندازی این سامانه محدودیت‌های زمانی دریافت تأییدیه تحصیلی برداشته‌شده و متقاضیان به‌صورت شبانه‌روزی می‌توانند از خدمات این سامانه استفاده کنند.

شایان ذکر است؛ متقاضیان از طریق سامانه تاییدیه تحصیلی می‌توانند صدور تایید مدارک تحصیلی اخذ شده پیش‌دانشگاهی، دیپلم، راهنمایی، متوسطه اول، ابتدایی، کلیه سنوات را تقاضا کنند.

متقاضی از طریق تلفن همراه هوشمند یا رایانه متصل به اینترنت به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی به آدرس https://emt.medu.ir / مراجعه نماید و فرم‌های تقاضا که شامل اطلاعات هویتی، تحصیلی و استعلام گیرندگان تکمیل می‌نماید. در مرحله نهایی با پرداخت ۲۳۰۰ تومان، رسید هزینه و کد پیگیری دریافت می‌کند.

مزایای خدمت تحت وب تأییدیه تحصیلی وزارت آموزش‌وپرورش؛ حذف قید مکان و زمان درگرفتن تأییدیه است و نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا مکان خاصی نیست و خدمت گیرنده از هر مکانی از طریق تلفن، تلویزیون هوشمند و یا رایانه متصل به اینترنت در هرزمانی به سایت https://emt.medu.ir/مراجعه و درخواست خود را ثبت نماید. حذف ترددهای مکانی، در راستای رعایت پروتکل‌های مبارزه با کرونا، حفظ و نگهداری محیط‌زیست، حذف هزینه تردد، … است

کلیه مدارک آموزش‌وپرورش از کلیه دوره‌های تحصیلی از سال ۱۳۰۰ تاکنون قابل‌استعلام است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.