شماره ۴ دوفصلنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر به همت نویسندگان ایرانی و بین المللی حوزه علوم قرآنی منتشر شد.

شماره ۴ دوفصلنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر منتشر شد

قدس آنلاین: مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر با هدف ترویج وتبلیغ مبانی دینی از سال ۱۳۶۳ باعنوان حوزه علمیه تشکیل شد و در سه مقطع سطح ۳ ، ۲ و ۴ با حضور اساتید فرهیخته و عالم به فعالیت علمی و پژوهشی حوزوی تحت اشراف  و مرکز مدیریت حوزه خواهران اشتغال داشته است.

دراین راستا از سال ۱۳۸۶ با هدف بهره ‌ مندی از ظرفیت موجود بانوان پژوهشگر اقدام به چاپ مقالات و پژوهش ‌ ها در ۲ نشریه ندای کوثر و انوار بیت عتیق نموده، و در پی آن، با تاسیس پژوهشکده وحضور بانوان پژوهشگر  إن ‌ شاء ‌ الله با هدف تکمیل رسالت علمی - پژوهشی به فعالیت علمی ادامه خواهد داد.

این مجله انعکاس دستاوردهای علمـی و مطالعات اسلامی بانوان پژوهشگر در سراسر کشور است. امید است با فعالیت خود و با دریافت مقالات و انتشار منظم به صورت دو فصلنامه، دستاوردهای علمی محققان خواهر کشور را به نحو شایسته ‌ ای در اختیار علاقه ‌ مندان به موضوع پژوهش قرار دهد و در پایگاه ‌ های ملی معتبر کشور نمایه کند .

اهداف نشریه
۱. تلاش برای بسط مطالعات میان رشته ای در علوم اسلامی
۲. تلاش برای دستیابی به مرجعیت علمی بانوان در زمینه مطالعات اسلامی و تخصصی تفسیر و علم کلام  
۳. بسترسازی نقدعلمی در حوزه مطالعات میان رشته ای اسلامی و تفسیر و علم کلام
۴. تولید و ترویج پژوهش های خواهران به ویژه طلاب در حوزه مطالعات میان رشته ای اسلامی و تفسیر و علم کلام

اکنون شماره چهار این مجله به لطف خدا و همکاری نویسندگان محترم منتشر شده است و بخاطر اینکه خانم کرمانی یکی از اعضای تحریریه مجله مرحوم شده اند، مقدمه آن به تقدیر از ایشان پرداخته است.

حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی مدیر مسئول مجله در مقدمه این شماره می نویسد:

طوبی له و حسن مآب
این شماره از مجله، غمگین است. یک همراه خوب را دیگر همراش ندارد. خانم دکتر طوبی کرمانی رحمه الله علیها، عضو هیئت تحریریه مجله

این شماره، بجای مقدمه، از او می گویم بانویی که چهره دانشگاهی اش، هرگز او را از فعالیت های تبلیغی و کنشگری اجتماعی اش، باز نداشت؛  و مهمتر، همه این فعالیت ها، نقش مادری و رسالت خانوادگی اش را کم رنگ نکرد. او یک بانوی چند وجهی بود. یک استاد مبرز فلسفه و کلام در دانشگاه تهران؛ یک مبلغه بین المللی که به چندین زبان تسلط داشت؛ یک مدیر توانمند که در نهادهای مهم انقلاب اسلامی، با قدرت و قوت، نقش آفرید؛ و اما برجسته تر، به ثمابه یک طلبه – دانشجو، درد و دغدغه انقلاب و دین داشت.

سال ها در سفرهای بین المللی، توفیق همراهی با ایشان برایم حاصل گشت. او را مجاهدی یافتم  که با چادرش، گویی به جهادی فرهنگی بین المللی آمده است. می گفت: هنوز دنیا پر است از جهالت ها گمراهی ها، ضلالت ها کج راهه ها. این عبارت ها متعلق به سیدمجاهدان عالم، حسین بن علی ع است. بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله. و چه سزاوار بود، که او در روزهای متعلق به سید الشهدا ع پر بکشد.

وقتی خبر سفر آسمانی اش را به دوستان مشترک خارجی، رساندم، بغض های ترکیده بود و پیام های مکرر دلشکستگی. آری! می شود با عشق اهل بیت ع چنان، دل ها را ربود که مرز ها هم یارای، ممانعت نداشته باشند.

اگر دل های مان غمبار است اما شاید بازپژوهی و احیای اندیشه های ایشان، قدری غمگسارمان باشد. از این رو دوفصلنامه پژوهشنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر، ضمن تسلیت دوباره به خانواده محترم سرکارخانم طوبی کرمانی رحمه الله علیها، به پاس زنده نگه داشتن اندیشه های ایشان، از مقالات ارسالی مرتبط به این بانوی اندیشمند، به طور ویژه استقبال می کند.

همچنین از مدیر محترم مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر، سرکار خانم دکتر جلالی زیدعزها، فروتنانه سپاس گزارم که جهت ماناساختن نام این شخصیت علمی-دینی-بین المللی، عضو محترم تحریریه مجله، یکی از بخش های علمی این مرکز پرنام و نشان علمی – دینی را به نام ایشان مزین ساختند.

مشاوران بین المللی این شماره  به ترتیب الفبا عبارتند از:


ژرمین ابوشهباء            دانشگاه روتگرس                     آمریکا        مطالعات قرآنی و زیست شناسی

شفا المیزانا                    دانشگاه دولتی اسلامی یوگیاکارتا     اندونزی      مطالعات اسلامی

هدی سعید  العمیدی         دانشگاه الزهراء کربلا             عراق        مطالعات قرآنی و بلاغی

خانم نسلیشاه باشبو          جامعه المصطفی استانبول         ترکیه        کلام اسلامی

بتول زین الدین                دانشگاه لبنان                         لبنان           علوم اسلامی و رسانه

سعاد محمدعباس              دانشگاه ملی زبان های جدید       پاکستان       مطالعات اسلامی

نجلاء المرابط                دانشگاه تونس                        تونس            تمین اسلامی

اقبال وافی نجم                دانشگاه کربلا                        عراق          علوم قرآنی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.