گجت‌های MACBOOK PRO و IPAD PRO با APPLE M1 ، نمایشگرهای MINI-LED در H1 2021 عرضه می‌شوند.

ویژگی خاص دستگاه‌های بعدیAPPLE M1 چیست؟

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، اپل با معرفی MacBook مبتنی بر ARM خود که دارای چیپ ست Apple M1 ARM این شرکت است ، تقریباً در بخش کامپیوتر های خود انقلابی ایجاد کرده است. این چیپست اساساً یک Apple A14 با معماری قوی و برای اکثر کارها کاملاً قدرتمند و کارآمد است.

زمینه ورود این چیپ ست با انتشار macOS Big Sur ، نرم افزار جدید این شرکت با بهینه سازی ویژه و پشتیبانی از برنامه‌های مبتنی بر ARM ، آماده شد. اکنون ، با تاسیس M1 ، این شرکت در تلاش است تا این فناوری را بهبود ببخشد و فن آوری های جدید و پیشرفته‌ای مانند فناوری نمایشگر مینی ال ای دی مورد انتظار را به کار گیرد. بر اساس گزارش‌ها ، اپل در نیمه اول سال 2021 در شرف ارسال اولین مدل های MacBook Pro و iPad Pro است و این دستگاه ها با نمایشگرهای مینی LED و Apple M1 SoC همراه هستند.



براساس این گزارش ، اپل اولین iPad mini-LED iPad Pro را در سه ماهه اول سال 2021 به بازار عرضه خواهد کرد، زمان حدودی آن بین ژانویه و مارس سال آینده است. این شرکت همچنین مدل های مینی ال ای دی MacBook Pro را تولید می کند که در سه ماهه دوم وارد بازار می‌شود. بسیاری از تولیدکنندگان تایوانی در زمینه مینی LED برای تقاضای نهایی آماده می شوند و تأمین کنندگان اپل در تایوان شامل تأمین کننده تراشه LED Epistar ، کارشناس آزمایش و مرتب سازی FitTech ، ارائه دهنده خدمات SMT تایوان Meter Technology ، تأمین کننده صفحه Backlight Zhending Technology ، تأمین کننده محصولات کنترل حرارتی Auras Technology و سرانجام ، تولید کننده تجهیزات پردازشی Quanhuan Technology هستند. همه این شرکت ها آماده اند تا با همکاری در تجهیزات محصولات mini-LED اپل حرکت رو به رشدی را برای خود آغاز کنند.

شرکت های Foxconn و Compal Technologies نمایشگرهای مینی LED را به اشتراک می‌گذارند و TSMC تراشه‌های 5 نانومتری Apple M1 را تولید می‌کند

علاوه بر این ، Foxconn Technology و Compal Electronics سفارش مونتاژ دستگاه های مینی LED iPad Pro را به اشتراک می گذارند و رایانه های MacBook Pro با استفاده از چیپست M1 از رایانه های Quanta و بخشی از Foxconn ارائه می شوند. با این حال ، TSMC همچنان بیشترین مزایای این دستگاه ها را خواهد داشت، طبق گزارشها این شرکت مسئولیت کلیه سفارشات تولید تراشه 5 نانومتری محصولات mini-LED iPad Pro و MacBook Pro را به عهده گرفته است. با پایان ساخت Kirin 9000 ، TSMC در تولید تراشه‌های 5 نانومتری اپل تمرکز خواهد کرد.



نتایج مثبت در حال حاضر از فروش شدید آیفون ها حاصل شده است ، اما دستگاه های جدید به TSMC کمک می کنند تا 2021 هم نکات مثبت زیادی برایش داشته باشد. DigiTimes اظهار داشت که درآمد ساخت و تجهیزات دستگاه ها برای سه ماهه مالی اول ممکن است به عدد خیلی بالایی برسد.

تحلیلگر مشهور اپل ، مینگ چی کو ، اظهار داشت که نمایشگر مینی ال ای دی iPad Pro در حال تولید است. علاوه بر این ، وی اظهار داشت که اپل در حال توسعه مدل‌های جدید با صفحه نمایش 16.1 و 14.1 اینچی است و این دستگاه ها در شش ماه اول سال 2021 وارد بازار می‌شوند.

فناوری صفحه نمایش Mini-LED آینده اپل، انتظار می رود نمایشگر پیشرفته با ویژگی های خوبی را به کاربران ارائه کند. به هر حال ، از عملکرد گسترده ای در رنگ‌ها پشتیبانی می‌کند ، کنتراست بالا ، HDR و همچنین خوانایی خوب زیر نور خورشید را ارائه می دهد. گوئو مینگچی اظهار داشت که فناوری جدید باعث بهبود بهره وری و سرگرمی بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.