سونی به زودی اندروید ۱۱ را برای دستگاه‌های خود از جمله Xperia ۱ II منتشر خواهد شد.

سونی برنامه‌های خود را برای به روزرسانی اندروید ۱۱ منتشر کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، سپتامبر امسال ، گوگل از نسخه کامل Android ۱۱ با مجموعه ای از پیشرفت ها و عناصر جدید UI رونمایی کرد. اندکی پس از انتشار ، OEM های Android با اعلام نقشه های به روز شده با پوسته‌های اندرویدی سفارشی خود شروع به حرکت کردند. تاکنون ، ما نمی توانیم شرکتی را بخاطر بسپاریم که به غیر از چند دستگاه Xiaomi ، به روزرسانی های Android ۱۱ را با موفقیت انجام داده باشد.

اکثر قریب به اتفاق گوشی‌های هوشمند همچنان از سیستم عامل Android ۱۱ beta استفاده می کنند. OnePlus ۸T تنها دستگاهی است که اندروید ۱۱ پایدار را مستقیماً اجرا می‌کند و برخی از شرکت ها در بازار هستند که هنوز برنامه به روزرسانی خود را برای آندروید ۱۱ مانند LG و Sony منتشر نکرده‌اند. خوب، وقتی نوبت به فناوری شرکت ژاپنی می‌رسد، دیگر مشکلی نیست، زیرا این شرکت به تازگی برنامه‌های خود را برای به روزرسانی اندروید ۱۱ منتشر کرده است.



اولین گوشی واجد شرایط برای به روزرسانی اندروید ۱۱ سونی Xperia ۱ II خواهد بود. این اولین پرچمدار این سال شرکت و همچنین اولین دستگاه ۵G این شرکت است. طبق گفته این شرکت ، این دستگاه در دسامبر سال ۲۰۲۰ به روزرسانی خواهد شد که بسیار مبهم است زیرا ممکن است هر زمان از ۱ دسامبر تا ۳۱ دسامبر رخ دهد. این شرکت همچنین نشان داد که Xperia ۵ II و Xperia ۱۰ II با به روزرسانی اندروید ۱۱ همراه می‌شوند، گوشی‌های Xperia ۱ و Xperia ۵ اصلی به روزرسانی مورد انتظار را در اواخر فوریه ۲۰۲۱ دریافت خواهند کرد و جالب است بدانید که این شرکت از Xperia ۱۰، ۱۰ Plus، L۳ و L۴ هم نامی نبرده است. برداشت ما این است که این دستگاه‌ها برای به روزرسانی اندروید ۱۱ واجد شرایط نیستند که البته جای تأسف دارد.

لیست خلاصه به روزرسانی Sony Xperia Android ۱۱:

December ۲۰۲۰

Sony Xperia ۱ II

January ۲۰۲۱

Sony Xperia ۵ II and Xperia ۱۰ II

February ۲۰۲۱

Sony Xperia ۵ and Xperia ۱۰


شایان ذکر است که پوسته Sony Xperia به شدت به عنوان سایر OEM های Android، سفارشی نیست. در واقع ، این شرکت همان اندروید خام را ارائه می دهد که بسیار نزدیک به AOSP است ، اما مجموعه ای از برنامه ها و ویژگی های منحصر به فرد Xperia را نیز به ارمغان می آورد. به همین دلیل ، می توان انتظار داشت که بیشتر ویژگی های بومی Android ۱۱ در دستگاه های سونی وجود داشته باشد. در به روزرسانی جدید ، مقوله های اعلان ، سابقه اعلان ها ، اعلان های حبابی چت و ویژگی ضبط صفحه نمایش معرفی شده است. همچنین به روزرسانی، کنترل‌های اعلان رسانه را مستقیماً به پنل تنظیمات سریع منتقل می‌ کند.

بنابراین ، اگر به موسیقی گوش می‌دهید، اعلان رسانه قدیمی اکنون بخش اعلان‌ها را به جدید تغییر می‌دهد بنابراین شما دید بهتری از اعلان‌ها و جایگذاری بصری برای کنترل موسیقی خود دارید. این به روزرسانی همچنین منوی جدید Power را با میانبر کنترل‌های دستگاه هوشمند معرفی می کند.

در هفته های آینده درباره تغییرات انحصاری سونی اطلاعات بیشتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.