نماینده ارومیه در مجلس از اینکه سخنگوی دولت در علیه طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها علیه مجلس اظهار نظر کرده است انتقاد کرد و گفت: حرف ربیعی خلاف اصل تفکیک قواست.

اظهارات سخنگوی دولت علیه طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها خلاف اصل تفکیک قواست/ ربیعی حق ندارد برای مجلس خط و نشان بکشد

قدس آنلاین: وحید جلال‌زاده نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، امروز (سه‌شنبه ۱۱آذر) در جلسه علنی و در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در تذکری اظهار داشت: حفظ شأن و منزلت و اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه قانونی نمایندگان برعهده رئیس مجلس و هیأت رئیسه آن است.

وی افزود: هنوز در نوبت بعدازظهر طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس در حال بررسی هستیم و هنوز این قانون نهایی نشده است. ولی دولت در یک اقدام غیرقانونی واکنش نشان داده و برای مجلس خط و نشان می‌کشد.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس مجلس باید از حقوق نمایندگان و شأن مجلس دفاع کند و اگر ما رئیس جمهور را به مجلس آورده و از وی سؤال می‌کردیم و او در مقابل مردم پاسخگو بود و سخنگوی دولت جرأت نمی‌کرد به مجلس تذکر دهد.

جلال‌زاده افزود: اگر دولت کارآمد است بهتر است برود جواب بورس و مردم را بدهد؛ و اگر دولت کارآمد است باید جواب خون شهید فخری‌زاده را بدهد؛ بهتر است که دولت به جای انی کارها جواب لجبازی‌های رئیس جمهور را بدهد که در مقابل رأی مردم و مصوبات مجلس ایستاده و آن را ابلاغ نمی‌کند.

وی گفت: حرف‌های ربیعی سخنگوی دولت خلاف قانون اساسی و اصل تفکیک قوا است؛ دولت بایستی جواب کمبود نان را بدهد که پیرمرد و پیرزن باید ساعت‌ها برای ۲۰ قرص نان در صف نانوایی بیاستند و بهتر است جواب کشاورزان ارومیه‌ای را بدهند که نه برای کشت پاییزه کود دارند و نه گازوئیل برای چاه‌های آب.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ سخنگوی دولت حق ندارد برای مجلس خط و نشان بکشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.