مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دمای هوای این استان از ابتدای پاییز امسال تا کنون یک و نیم درجه نسبت به مدت مشابه دوره آماری کاهش یافته است.

میانگین دمای پاییزی در خراسان رضوی یک و نیم درجه کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین،  محسن عراقی‌زاده افزود: میانگین دمای هوای خراسان رضوی از ابتدای پاییز امسال یک درجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم کاهش دارد.
وی اضافه کرد: میانگین دمای هوای مشهد هم در طول دو ماهی که از پاییز امسال گذشته است یک درجه نسبت به مدت مشابه در دوره آماری کاهش یافته است.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری یعنی اول مهرماه تاکنون به طور متوسط ۲۲ میلیمتر باران در مناطق مختلف خراسان رضوی باریده است که به طور کلی این میزان نسبت به دوره آماری سه میلیمتر کاهش داشته است.
عراقی زاده افزود: طبق بررسی‌های انجام شده طی دو ماه ابتدای پاییز بیشترین بارش رخ داده در ریوش با ۴۳ میلیمتر و کمترین در سبزوار به میزان ۱۰ میلیمتر رخ داده است همچنین از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در مشهد ۱۶ میلیمتر باران باریده است.
وی اضافه کرد: میزان بارشهای رخ داده طی این مدت در مناطق شمال شرق تا جنوب استان خراسان رضوی بیشتر از سال گذشته و در سایر شهرستانهای استان کمتر از سال گذشته گزارش شده است.  
میانگین دمای سالانه هوا در استان خراسان رضوی حدود ۱۵ درجه سلسیوس است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.