جزیره‎‌ها همیشه یکی از بهترین مکان‌‎‌‎ها برای توسعه گردشگری و سرمایه گذاری‌ بوده‌اند. در کشورهای اطراف مشاهده می‌کنیم که شهرهای ساحلی و جزیره‌های دریای خلیج فارس و خزر چه رونقی دارند و البته از این طریق تا چه حدی کسب درآمد می‌کنند.

هرآنچه باید در مورد فرودگاه کیش بدانید

درکشور ما با توجه به همه محدودیت‌ها و مشکلات، کیش به جزیره‌ای بی‌نقص و پرامکانات تبدیل شده که می‌توان آن را با دیگر نمونه‌های خارجی مقایسه کرد. در ادامه این مطلب به بررسی تورهای مسافرتی جزیره، قیمت تورکیش علی بابا و معرفی فرودگاه آن به‌صورت تمام و کمال می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تورهای مسافرتی به کیش از مبدا تا مقصد

اغلب ایرانی‌ها به‌دلیل اینکه کیش به‌عنوان نمادی برای تفریحات آبی در ایران شناخته شده، به‌محض آوردن نام دریا اسم آن به ذهنشان می‌رسد. همین باعث شده تا این شهر امکانات فراوان و شرایطی عالی برای مسافران داشته باشد و در نتیجه مسافرت به این جزیره زیاد شده است. به‌همین دلیل است که شرکت‌های مسافرتی و آژانس‌های گردشگری تورهای فراوانی با امکانات و شرایط مختلف ارائه می‌کنند.

معمولا بین آژانس‌های مسافرتی آن چیزی که بر قیمت تور کیش تاثیر دارد، مدت زمان تور و کیفیت آن است. به این معنا که تورهای یک هفته‌ای قیمت بیشتری نسبت به تور کیش سه روزه دارند.

معمولا در زمینه رفت‌وآمد به سه روش تور برگزار می‌شود که یکی از آن‌ها استفاده از هواپیما است. از ویژگی‌های این سفر راحتی، بدون دردسر بودن، امنیت بیشتر داشتن و... هستند که باعث شده‌اند تا این روش، قیمت بیشتر و البته طرفداران بیشتری داشته باشد.

فرودگاه کیش

روش دوم سفر با قطار به‌حساب می‌آید. وجه مشترک بین سفر با قطار و سفر زمینی با خودرو یا اتوبوس سوار لنج شدن از بندر عباس تا کیش است. شما باید پس از اینکه به بندر عباس یعنی انتهای خطوط جاده‌ای و ریلی رسیدید، سوار لنج شوید و مدتی هم دریانوردی کنید. این مساله برای کسانی که فوبیای آب یا بهانه‌های دیگری دارند، ممکن است خوشایند نباشد! پس پیشنهاد ما به شما همان تور کیش علی بابا با هواپیما است.

قیمت تور کیش بین سفر ریلی و زمینی تقریبا برابر هم هستند؛ اما سفر جاده‌ای با اتوبوس ارزان‌تر از سفر با خودرو شخصی و قطار می‌شود.

خوشبختانه به‌دلیل وجود ترمینال پروازهای داخلی در فرودگاه کیش از اغلب شهرهای ایران پرواز به کیش انجام می‌شود و همین کمک بسیار زیادی به شما می‌کند تا به‌راحتی در تور کیش از تهران، گرگان یا اصفهان شرکت کنید.

فرودگاه کیش

از سال ۴۹ که پروژه‌های توسعه جزیره شروع شد، احداث و ساخت فرودگاه کیش را هم کلنگ زدند. این فرودگاه به‌عنوان یکی از بهترین فرودگاه‌های زمان خودش، سال ۵۷ به بهره‌برداری رسید و تاکنون هم نقش موثری در سیستم حمل‌ونقل گردشگری داشته است. بااین‌حال تا سال ۷۳ این فرودگاه بخش‌های مختلفی داشت که کامل نبودند و همین موجب نقص در خدمات فرودگاه می‌شد. برای مثال سال ۷۳ چراغ‌های پرواز در شب روی باندهای فرودگاه نصب شد تا هواپیماها ساعت بیشتری را بتوانند حرکت و در نتیجه مسافران را منتقل کنند.

پروازهای فرودگاه کیش

فرودگاه کیش چهار ترمینال مجزا دارد که به‌دلیل فاصله در ساخت آن‌ها هرکدام نما و معماری متفاوتی دارند؛ اما در کل می‌توان به کل محوطه و ساختمان‌های آن نمره خوبی داد. در این فرودگاه برای پروازهای داخلی یک ترمینال و برای پروازهای خارجی دو ترمینال ساخته شده که در ادامه مطلب بیشتر توضیح خواهیم داد.

ترمینال داخلی

ترمینال داخلی برای سفرها و پروازهای داخلی ساخته شده است؛ یعنی پروازهایی که از کیش به یکی از شهرهای داخل کشور انجام می‌شود. در کل از این ترمینال به ۲۰ شهر ایران یعنی تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، بندرعباس، کرمان، اهواز، تبریز، یزد، همدان، بوشهر، رشت، کرمانشاه، ساری، کاشان، گرگان، جم، عسلویه، ارومیه، سنندج پرواز وجود دارد. پروازهای ترمینال داخلی کیش از ساعت شش صبح تا ۱۲ شب انجام می‌شود. خوشبختانه بیشتر مرکز استان‌های بزرگ ایران از شهرهای مقصد و مبدا پرواز داخلی فرودگاه کیش هستند. دراین‌صورت می‌توانید به این شهرها بروید و از آن‌جا به مقصد کیش پرواز داشته باشید. برای مثال اگر اهل کمشچه هستید، به‌راحتی به فرودگاه اصفهان می‌روید یا اهالی کرج می‌توانند در تور کیش از تهران شرکت کنند و از فرودگاه تهران به مقصد کیش پرواز داشته باشند.

ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه کیش

ترمینال خارجی

برای پروازهای خارجی این فرودگاه دو ترمینال ورودی و خروجی ساخته شده است. ترمینال ورودی برای پروازهایی درنظر گرفته شده که از شهرهای کشورهای خارجی به ایران انجام می‌شود. ترمینال خروجی هم برای پروازهایی است که از کشور به مقصد شهری در خارج از کشور پرواز می‌کنند. هر دو ترمنیال نمای زیبایی دارند. پروازهای خارجی این فرودگاه به مقصد دبی و مسقط انجام می‌شود.

امکانات فرودگاه

فرودگاه کیش امکانات و شرایط ایده‌آلی برای مسافران این جزیره به‌ارمغان آورده است. در این جزیره از تیم‌های کمک رسانی و امدادی مثل اورژانس تا کافه و رستوران با منوهای متنوع وجود دارد تا مسافران در هر شرایطی احساس راحتی کنند.

در فرودگاه کیش یک شعبه از بانک ملی و ۱۱ دستگاه خودپرداز از بانک‌های متفاوت قرار گرفته که این روابط مالی مسافران را بهتر و راحت‌تر می‌کند. همچنین خدمات ترانسفر مسافر، خدمات وی‌آی‌پی و سی‌آی‌پی، اطلاعات فرودگاه و رسیدگی به شکایات و مشکلات مسافران هم وجود دارد که کمک بسیار زیادی به همه مسافران می‌کند.

حرف آخر

در آخر به شما پیشنهاد می‌کنم برای شرکت در تور کیش از آژانس‌های مطمئن و امین استفاده کنید که در این زمینه سابقه درخشانی دارند. در آژانس اینترنتی علی بابا انواع تور کیش از تهران یا شهرهای دیگر را می‌یابید که با بهترین قیمت و بهترین امکانات برای همه ایرانی‌ها ارائه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.