رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد گفت: ۲۴۲ نفر از فرزندان خانواده‌های شهدا و ایثارگران این شهرستان بیکار و چشم انتظار اشتغال به کار هستند که توجه بیشتر مسوولان دستگاههای اجرایی و کارفرمایان بخش خصوصی گناباد به ایجاد فرصتهای شغلی برای فرزندان شاهد و ایثارگر را می طلبد.

۲۴۲ نفر از فرزندان شاهد در گناباد بیکارند

به گزارش قدس آنلاین،  محمد شهابیافزود: ۲۵ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر گناباد از ابتدای امسال تاکنون با حمایتهای این نهاد و از طرق مختلف اعم از استخدام در دستگاههای اجرایی و دریافت تسهیلات اشتغالزایی مشغول به کار شده اند که از این تعداد ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به هشت نفر پرداخت شد، چهار نفر جذب اداره ها و سازمانها شدند و بقیه در واحدهای تولیدی بخش خصوصی اشتغال یافتند.

وی ادامه داد: براساس ماده ۳۱ قانون جامع ایثارگران، کارفرمایان بخش خصوصی که فرصت شغلی برای فرزندان شاهد و ایثارگر ایجاد کنند از پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما و کاهش مالیات مشمول واحدهای تولیدی برخوردار می شوند که امسال در گناباد سه کار فرمای بخش خصوصی مانند هتل کوثر و ۲ واحد تولیدی دیگر از مزایای این بیمه استفاده کردند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد گفت: فرزندان شاهد و ایثارگر می توانند از تسهیلات مشاغل خانگی و صندوقهای بنیاد شهید و امور ایثارگران به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد  و تسهیلات اشتغالزایی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با سود ۱۴ درصد و بازپرداخت پنج ساله برخوردار شوند.

۱۶۲ نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر و ۳۷ نفر دانش‌آموز، تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد قرار دارند و تعداد کل بیمه شدگان تحت پوشش این نهاد ۲ هزار و ۴۲۵ نفر هستند که از این تعداد ۵۶۷ نفر خود ایثارگران و بقیه اعضای خانواده آنان هستندو

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله  ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.