رئیس اداره هماهنگی مراکز فناوری و نوآوری خراسان گفت: مهلت ثبت نام در این جشنواره تا ۱۴ آذر ماه است. علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره در سه حوزه شرکت‌های دانش بنیان، استارتآپ‌ها و واحدهای فناور برتر می‌توانند با مراجعه به سایت پارک علم و فناوری خراسان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

جشنواره برترین‌های هفته پژوهش و فناوری در خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  نرگس خنده‌رو در خصوص برگزاری جشنواره برترین‌های هفته پژوهش و فناوری، اظهار کرد: این جشنواره مربوط به شرکت‌های دانش بنیان، استارتآپ‌ها و واحدهای فناور برتر است. این نمایشگاه با محوریت این سه موضوع برگزار می‌شود.  

وی افزود: این فراخوان برای تمام سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکزی که به نوعی با این قبیل شرکت‌ها در ارتباط هستند و همچنین شرکت‌های فعال در این راستا ارسال شده است. متقاضیان شرکت در این جشنواره تا ۱۴ آذر ماه می‌توانند مدارک خود را تکمیل کنند. پس از پایان مرحله ثبت نام وارد مرحله داوری خواهیم شد و در انتها در طی مراسم اختتامیه برگزیدگان این جشنواره لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.

رئیس اداره هماهنگی مراکز فناوری و نوآوری خراسان در خصوص شرایط اختصاصی ثبت نام، ادامه داد: شرکت‌های استارتاپ بایستی هویت بصری داشته باشند و کمتر از دو سال از زمان ارائه خدمتشان نگذشته باشد. واحدهای فناور باتوجه به محل استقرار آن‌ها در مراکز رشد استان شناسایی می‌شوند. این شرکت‌های فناور باید در یکی از مراکز رشد استان که دارای مجوز وزارت علوم است عضو باشند. از تاریخ پذیرش این شرکت‌ها در مراکز رشد نیز باید کمتر از پنج سال گذشته باشد. شاخص مهم برای ارزیابی و ثبت نام برای شرکت‌های دانش بنیان این است که اسم تجاری آن شرکت داخل سایت معاونت علمی و فناوری وزارت علوم ثبت شده باشد.

خنده‌رو با اشاره به اینکه ما نیازمند پذیرش شرکت‌هایی در این جشنواره هستیم که اصطلاحا نوپا باشند، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در ارزیابی شرکت‌ها با اهمیت است فعالیت آن‌ها از مهر ماه سال گذشته تا انتهای شهریور ماه سال جاری است و فعالیت‌های یک سال گذشته این شرکت‌ها را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.  

وی بیان کرد: در خصوص نحوه امتیازدهی و اولویت‌بندی برای انتخاب شرکت فناور برتر یکسری شاخص‌های کلی تعیین شده است. این شاخص‌ها شامل معیار سازمانی نیروی انسانی، معیار فناوری محصول و معیار شاخص‌های تجاری سازی می‌شود. مستندات دریافتی در این مسابقه نیز بر اساس همین معیارها است. برای مثال در بحث معیار نیروی انسانی، ما به بررسی تعداد نیروهای کاری با مدرک لیسانس به بالا و در بخش مستندات محصول به بررسی مجوزهای محصول و دانش فنی کاربرده شده در آن می‌پردازیم. همچنین در بحث تجاری سازی نیز به بررسی میزان فروش محصول فناور می‌پردازیم.

رئیس اداره هماهنگی مراکز فناوری و نوآوری خراسان تشریح کرد: افراد برای دریافت اطلاعات کامل این شاخص‌ها می‌توانند به سایت www.kstp.ir  مراجعه کنند. در این بخش علاوه بر امکان ثبت نام برای افراد با باز کردن بخش محورهای ثبت نام شاخص‌های با اهمیت را خواهند دید. اطلاعات و مستندات شرکت‌ها هرچه کامل‌تر باشد امتیاز بیشتری خواهند گرفت. تا به امروز ۲۰ شرکت در بخش واحدهای فناور نوپا و در بخش استارتآپ‌های برتر نیز ۲۰ شرکت ثبت نام کردند.  

احتمال تمدید جشنواره تا ۱۶ آذر ماه

وی گفت: در مراسم اختتامیه این جشنواره ۹ شرکت برگزیده و به تناسب امتیازهایشان در هر بخش انتخاب می‌شوند. این ۹ برگزیده از ۳ استارتآپ برتر، ۲ فناور برتر، ۲ دانش بنیان نوپا و ۲ دانش بنیان تولیدی تشکیل می‌شوند. با توجه به امتیازهای کسب شده توسط شرکت کنندگان، ممکن است این تقسیم بندی تغییر کند. مهلت ثبت نام درحال حاضر تا ۱۴ آذرماه است. ممکن است به علت تعطیلی‌های جاری در راستای قطع زنجیره کرونا این جشنواره یک هفته دیگر به تاخیر بیفتد و مجددا ثبت نام آن تا ۱۶ آذر تمدید شود.

ایجاد انگیزه برای فعالان حوزه پژوهش برای تجاری سازی پژوهش‌ها

خنده رو در خصوص ضرورت برگزاری این جشنواره در هفته پژوهش و فناوری، اظهار کرد: هر ساله در هفته پژوهش و فناوری شاهد برگزاری این جشنواره هستیم. ترغیب جامعه به فعالیت در راستای تجاری سازی پژوهش‌ها و تبدیل آن‌ها به فناوری یکی از شاخص‌های مهمی است که هدف این فرآیند است. این جشنواره انگیزه‌ای برای افراد دیگری که در حوزه پژوهش فعالیت می‌کنند خواهد بود و آن‌ها را نسبت ایجاد استارتاپ و شرکت فناور متمایل می‌کند. هدف کلی در برگزاری چنین جشنواره‌هایی انگیزه دادن، ترغیب و تشویق افراد جامعه است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.