دکتر علی عسکری پیشرفت‌های فنی صداوسیما را یکی از دلایل اثبات بی‌اثر بودن تحریم‌های ظالمانه علیه کشور خواند و گفت: برخی تصورشان این بود که تحریم‌ها ما را متوقف خواهد کرد، اما دستاوردهای سازمان نشانی از پیشرفت و خوداتکایی است که آن‌ها را باعث افتخار خود و ملت ایران می‌دانیم.

تحریم‌ها ما را قوی‌تر کرد/ شهادت دکتر فخری‌زاده؛ انگیزه تقویت ملت ایران

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی عسکری در اختتامیه هفدهمین اجلاس فناوری رسانه با قدردانی از همکاران فنی در تهران و مراکز استان‌ها یکی از اهداف این اجلاس را تجلی تلاش مهندسان فنی رسانه ملی دانست و گفت: برگزاری اجلاس هفدهم بر بستر فضای مجازی با در نظر داشتن شرایط کرونایی، نمونه این همت و تلاش وسیع همکارانم در حوزه فنی است.

رسانه ملی، در قله فناوری جهانی

رئیس رسانه ملی با ارج نهادن به تلاش متخصصان فنی رسانه در شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه‌های داخلی سازمان متذکر شد: ما زحمات متخصصان فنی رسانه را در شرکت‌های دانش‌بنیان شایسته قدردانی می‌دانیم، چراکه به‌موجب ارتباط با صنعتگران و دانش‌پژوهان خارج از سازمان صداوسیما، رسانه ملی اکنون در قله فناوری جهان در حوزه پخش صداوتصویر قرارگرفته است.

دکتر علی عسکری HDسازی و تحقق HD شدن شبکه‌ها را نقطه عطف تاریخی در صداوسیما دانست و گفت: این طرح رهاورد خوبی برای مردم ایران دارد و آغاز راهی است که حوزه‌های فنی ما باید آن را به‌درستی طی کنند تا به سر حد کمال آن برسند.

وی با اشاره به لزوم تجهیز استودیوها و استفاده از دیگر ملزومات فنی برای کامل شدن این راه بیان کرد: مردم ایران بیشترین بهره را از این فناوری خواهند برد، زیرا این فناوری به چرخه تولید با کیفیت بالاتر کمک می‌کند.

آرشیو مرکزی سازمان در مسیر HD شدن

دکتر علی عسکری از HDسازی منابع و محتوا به‌عنوان گام بعدی معاونت فنی یاد کرد و متذکر شد: آرشیو مرکزی سازمان قلب صداوسیماست و با جدیت تمام برای HDسازی مخزن و گنجینه خود حرکت می‌کند. امیدواریم سال آینده این آرشیو را به گونه‌ای راه‌اندازی کنیم که همه شبکه‌های ملی، استانی و برون‌مرزی از آن استفاده کنند.

وی متذکر شد: در صورت راه‌اندازی این آرشیو، ما در تراز بالاتری از تولید محتوا قرار خواهیم گرفت و با همت همکاران فنی دستیابی به آن میسر خواهد شد.
دکتر علی عسکری، سازمان صداوسیما را رسانه‌ای ملی و ارائه‌دهنده خدمات برای همه مردم  معرفی کرد و گفت: همان‌طور که پیام در خدمت مردم است، فناوری آن‌هم رایگان به مخاطب عرضه می‌شود؛ در همین حال تلاش ما ارتقای ضریب کمی و کیفی محتواست تا در میدان جنگ رسانه‌ای رقابت شایسته‌ای داشته باشیم.

وی هدف رسانه ملی را خدمت به آحاد مردم و مشارکت در ارتقای هنر و هویت ملت ایران دانست و گفت: کارهای فراوانی باید در مسیر تولید فیلم، مجموعه‌های تلویزیونی و پویانمایی صورت بگیرد. از سوی دیگر سازمان باید آگاهی‌بخشی کند و این مسئولیت عظیم همچنان بر دوش ماست.

توجه به برون‌سپاری در تولید

رئیس رسانه ملی بر تعامل بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: همچنان که حسن نیت ما برای شرکت‌های بیرون از سازمان ثابت‌شده و تعامل خوبی شکل‌گرفته، باید این مسیر در حوزه محتوا هم‌ شکل بگیرد و با اعتماد به تهیه‌کنندگان خوب، به مسیر برون‌سپاری در تولید هم توجه کنیم.

دکتر علی عسکری تعامل با رسانه‌های بیرون از سازمان را هم در این مسیر شریک دانست و گفت: در اینجا از همه متفکران و اندیشمندان فرهنگ و هنر تقاضا می‌کنم برای رشد فرهنگ و هنر با ایده‌های نو ما را یاری کنند و با ما همراه باشند.

وی با اشاره به سال جهش تولید، برجهش کیفی تولید تاکید کرد و آن را در ادامه رشد ملی و جهانی دانست.

رئیس رسانه ملی در ادامه با قدردانی از همکاران رسانه ملی برای نقش‌آفرینی مؤثرشان در فضای کرونایی گفت: همچنان که دلسوزان نظام برای حفظ جان مردم و احوال و اقتصاد کشور هوشمندانه عمل کردند، لازم می‌دانم در اینجا از کارکنان بخش بهداشت و درمان کشور که جهادگران حوزه سلامت هستند، قدردانی کنم و همکاران خود را نیز در ردیف این جهادگران ببینم و بگویم که با نمایش تلاش و جهاد صادقانه کادر درمان، دوشادوش ایشان برای حفظ سلامت مردم پای کار بودند.

وی افزود: صداوسیما در فضای کرونایی به عنوان مجموعه‌ای فعال به لحاظ تولید محتوا عمل کرده و با اداره ۶۶ تلویزیون و 90 رادیو به صورت 24 ساعته، هرلحظه تولید محتوای موفق داشته‌ایم.

بی‌اثر کردن تحریم

دکتر علی عسکری با بی‌اثر خواندن تحریم‌ها در فضای توسعه فنی رسانه و مقتدرتر شدن رسانه ملی با وجود این تحریم‌ها بیان کرد: برخی تصورشان این بود که تحریم‌ها ما را متوقف خواهد کرد، اما دستاوردهای سازمان نشانی از پیشرفت و خوداتکایی است که آن‌ها را باعث افتخار خود و ملت ایران می‌دانیم.

وی با بیان اینکه گرچه تحریم بر مردم فشار وارد آورده است، بر ضرورت تلاش بیشتر مسئولان جهت رفع مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد و افزود: همه تلاش داریم این فشارها کمتر شود اما در عین حال  امروز جلوه‌های زیبای اقتدار را در تمام زمینه‌های صنعتی و صنایع مختلف کشور و فرصت‌هایی را که از دل این فشار پدید آمده است، مشاهده می‌کنیم و این هم در نهایت حاصل مقاومت و تلاش ملت ایران است.

شهادت دکتر فخری‌زاده؛ انگیزه تقویت ملت ایران

رئیس رسانه ملی همچنین با تسلیت شهادت دانشمند هسته‌ای دکتر محسن فخری‌زاده گفت: این دانشمند هسته‌ای و دفاعی یک‌عمر با گمنامی تمام برای عظمت و عزت ملت ایران تلاش کرد و دیدید که در پایان عمرشان چگونه با عزتمند شدنش، خداوند زحماتش را جبران کرد؛ او یکی از مشکورترین و مشهورترین شهدای انقلاب اسلامی‌شد.

وی افزود: این شهید بزرگوار اکنون در محضر خداوند رزق دارد و ما را می‌بیند. به ایشان عرض می‌کنم که این شهادت گوارای تو باد و دشمنان ما باید بدانند فرزندان این مرزوبوم و همکاران او، چه هسته‌ای و چه غیرهسته‌ای، با همت بالاتری نسبت به گذشته کار خواهند کرد و با روحیه جهادی کار را پیش خواهند برد.

دکتر علی عسکری این شهادت را موجب قوی‌تر شدن ملت ایران دانست و گفت: دشمنان بدانند ملت ما هرروز قوی‌تر می‌شود و ملتی که سختی‌ها را تحمل می‌کند، پاداش فداکاری‌هایش را می‌گیرد.

دیگر کسی به آمریکا اعتماد نخواهد کرد

دکتر علی عسکری در بخش دیگری از سخنانش انتخابات اخیر آمریکا را نمونه‌ای از افول اخلاق و سیاست دانست و گفت: فرآیند افول آمریکا که از سال‌ها پیش آشکار شده بود؛ نقطه عطف جدیدتری پیدا کرده است. دنیا  امروز دیگر نه به جمهوری خواه و نه به دموکرات در آمریکا اعتماد نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.