مدیر کشت و صنعت اسفراین زیرمجموعه شرکت کشاورزی رضوی از تامین حدود ۹۰ درصد بذر مصرفی جو استان خراسان شمالی توسط این مجموعه خبر داد.

تامین حدود ۹۰ درصد بذر مصرفی جو خراسان شمالی توسط کشت‌وصنعت اسفراین

به گزارش قدس آنلاین،  عنایت الله سمیعی فر بیان کرد: با توجه به تامین بخش بیشتر بذر مصرفی جو در استان، کشت و صنعت اسفراین در سال زراعی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ نیز مساحت ۳۳۰ هکتار و به عبارتی حدود ۷۹ درصد از سطح کشت تولیدات پاییزه خود را به این محصول اختصاص داده است.
وی ادامه داد: جو محصولی استراتژیک به شمار می رود که با توجه به نیاز واحد بوجاری مجموعه، مساحت کشت آن امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.
سمیعی فر درباره بذرهای استفاده شده در کشت امسال گفت: بدین منظور از ارقام اکسین، خاتم، آبیدر، انصار و بهمن استفاده شده که با توجه سازگار بودن آن ها با شرایط اقلیمی و آب و خاک کشت و صنعت اسفراین انتخاب شده است.
وی ادامه داد: ضمن این که بوجاری و بسته بندی محصول تولیدی حاصل از ارقام مورد استفاده، در واحد فرآوری بذر اصلاح شده این مجموعه انجام می شود.
سمیعی فر با اشاره به کشت جو با استفاده از دستگاه خطی کار همدانی و کف کار گفت: بهره مندی از این دستگاه ها، افزایش راندمان تولید در واحد سطح و کاهش اتلاف بذر را به همراه دارد. کشت این محصول از اوایل مهر ماه آغاز شده و به تازگی پایان یافته است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای افزایش راندمان تولید بیان کرد: در این راستا، فعالیت هایی همچون رعایت تاریخ دقیق کاشت و کشت با استفاده از دستگاه های خطی کار و کف کار همدانی انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین مواردی نظیر استفاده از کودهای پایه ای با شرایط موجود، تغذیه برگی برای افزایش راندمان و آبیاری به موقع در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر کشت و صنعت اسفراین درباره شیوه آبیاری این اراضی گفت: آبیاری قطعات اختصاص داده شده به محصول جو به صورت نشتی انجام می شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.