فرماندار تربت‌جام گفت: متاسفانه تا کنون ۸۰ درصد کادر درمان در این شهرستان درگیر بیماری کرونا شدند و طولانی شدن شیوع ویروس توان نیروهای درمانی را کاهش داده تا حدی که اکنون برای ارائه خدمات معمولی به بیماران از نیروهای بسیجی، جهادی و مردمی در مراکز درمانی استفاده می‌شود.

ابتلای ۸۰ درصد کادر درمان تربت‌جام به کرونا

به گزارش قدس آنلاین،  مرتضی حمیدی با توضیح اینکه بیمارستان سجادیه تربت‌جام علاوه بر بیماران شهرستان به مبتلایان صالح‌آباد، تایباد و باخرز نیز خدمات ارائه می‌کند، اظهار کرد: با تمهیداتی که از قبل برای درمان بیماران انجام شده خوشبختانه از نظر تجهیزات پزشکی با مشکل خاصی مواجه نبوده و گزارشی مبنی بر کمبود امکانات درمانی در این مدت نداشته‌ایم.

نماینده عالی دولت در این شهرستان افزود: همچنین برای تسریع در خدمات رسانی به بیماران کرونا بیمارستان "مهرمادر" بازسازی و تجهیز شد و این بیمارستان به زنان و زایمان اختصاص داده شد با این وضعیت بیمارستان سجادیه به صورت کامل به درمان بیماران کرونایی و فوریت‌های جراحی تخصیص یافته است.

وی عنوان کرد: برای ارائه بهتر خدمات از بیمارستان ارتش به عنوان پشتیبان استفاده شد و بیماران سرپایی به این مرکز فرستاده می‌شوند تا این گونه تجهیزات درمانی در بیمارستان سجادیه تنها برای بیماران کرونا باشد.

کاهش ۵۰ درصدی آمار مبتلایان بستری در تربت‌جام

فرماندار تربت‌جام گفت: مصوبات ستاد کرونا همزمان با سراسر کشور در این شهرستان در حال اجراست و مشارکت همگانی اصناف و مردم سبب کاهش ۵۰ درصدی آمار مبتلایان بستری در مراکز درمانی شده است.

حمیدی اظهار کرد: اجرای صحیح دستورالعمل‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ورودی بیماران مبتلا به کرونا را به مراکز درمانی این شهرستان کاهش داده و از دوشنبه ۱۰ آذرماه جاری وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شده است.

وی با اشاره به کاهش آمار مبتلایان فوت شده بر اثر کرونا، افزود: از هفته گذشته با اجرای طرح محدودیت‌ها یک بیمار بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داد که این آمار قبل از اجرای طرح بیشتر بوده است، همچنین افراد با شرایط حاد بیماری که در بخش آی سی یو بستری هستند ۱۵ نفر هستند که قبل از این تا ۲۵ بیمار هم رسیده بود.

حمیدی تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۲ کودک، یک مادر باردار و یک پزشک بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند، بیشترین آمار فوتی‌ها را افراد مسن با بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، عمل قلب باز، ناراحتی‌های کلیوی و ریوی... به خود اختصاص داده است.

رعایت ۹۵ درصد کسبه از مصوبات ستاد کرونا

فرماندار تربت‌جام در ادامه گفت: ۹۵ درصد اصناف در طرح محدودیت‌ها مشارکت داشته که این همکاری سبب کاهش چشمگیر ابتلا در شهرستان شده در همین راستا تا کنون ۴۵ واحد صنفی متخلف پلمب شده‌اند و به ۸۰ واحد صنفی نیز توسط تیم‌های نظارتی هشدار داده شد که بلافاصله مشکلات موجود را رفع کردند.

وی با اشاره به رعایت ۸۰ درصدی مردم در این طرح اظهار کرد: با اجرای طرح محدودیت‌ها طبق طبقه بندی اصناف تنها طبقه اول که شامل مشاغل خدماتی مانند فروشگاه‌های موادغذایی، تعمیرگاه‌ها، رستوران‌های بیرون‌بر و اصنافی که ضروریات روزمره مردم را تامین می‌کنند مجاز به فعالیت هستند و بقیه کسبه واحدهای صنفی خود را تعطیل کرده‌اند.

حمیدی ادامه داد: تمامی محورهای ورودی و خروجی شهرستان از مسیر تایباد، باخرز و مشهد به صورت هوشمند و توسط نیروی انتظامی و بسیج کنترل و پایش می‌شود و هیچ خودروی غیر بومی حق ورود به داخل شهر را ندارد و باید از مسیر کمربندی تردد کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.