کارشناس مسئول برنامه پیشگیری از اچ آی وی و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمامی مراحل تست و شناسایی بیماران مبتلا به ایدز به صورت کاملا محرمانه انجام می‌شود.

مراحل تست مبتلایان به ایدز به صورت محرمانه انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،   دکتر علی حسین پور کارشناس مسئول برنامه پیشگیری از اچ آی وی و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۲۰ مرکز شناسایی بیماران مبتلا به HIV در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعال است و به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهد.
او افزود: در مراکز تست HIV تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و افراد نباید از ترس ابتلا به کرونا مراجعه و پیگیری بیماری خود را به تاخیر اندازند.

کارشناس مسئول برنامه پیشگیری از اچ آی وی و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیماری کرونا بر شناسایی افراد مبتلا به ایدز اثرات منفی گذاشته است، در گذشته در سال حدود ۵۰ بیمار مبتلا در مشهد شناسایی می‌شد، اما در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲ بیمار شناسایی شده است.

حسین پور با بیان اینکه نمی‌توان آمار دقیقی برای بیماران مبتلا به HIV مانند آمار مبتلایان به بیمار فشار خون و... ارائه داد، بیان کرد: این یک بیماری خاموش است و ممکن است تا مدت‌ها پنهان بماند و در آزمایش‌ها دیده نشود و تا ده سال علامتی نداشته باشد و افراد هم برای انجام تست مراجعه نکنند.
او تصریح کرد:  ایدز یا همان HIV یکی از بیماری‌های ویروسی واگیردار است؛ ویروس اچ آی وی (HIV) قدرت دفاع بدن را در مقابل بیماری‌ها و عفونت‌ها کم می‌کند. با توجه به اینکه این بیماری هنوز واکسن و دارویی جهت پیشگیری و درمان قطعی ندارد آگاه کردن کلیه اقشار مردم از چگونگی انتقال و پیشگیری از آن بسیار اهمیت دارد.

کارشناس مسئول برنامه پیشگیری از اچ آی وی و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از راه‌های انتقال مهم، راه خونی می‌باشد افزایش آگاهی و اطلاع رسانی از ماهیت بیماری بسیار مهم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.